Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Lite positivism! (Och lite reklam)

Av Sajberlena - 25 maj 2011 20:01

Måste höja ett företag till skyarna idag, helt mot mina principer men ibland blir man glatt överraskad alltså...


Företaget heter Phonera och är ett "ring-billigt-företag" som vi använt på jobbet under flera år. Nu har vi inte längre fast telefon utan endbart mobiler, så nu behöver vi inte den tjänsten längre.

Jag skickade ett mail till företaget och sa upp abonnemanget, fick ett rekordsnabbt svar att det var fixat och allt var frid och fröjd.


Sen kom en räkning... Med en uppsägningsavgift på 599 spänn... Mhm...


Jag ringde dit idag. Argumenten var vässade, vårt väldigt gamla avtal låg på bordet framför mig (i vilket det f ö inte stod ett ord om någon "uppsägningsavgift") och signalerna tutade i luren.


När tjejen svarade frågade jag vad uppsägningsavgift var och hon knappeliknappade på en dator och lät "jo... det är... men vad är det HÄR... hm... Jomen det är ju... eller..." varefter hon var tyst en lång stund, återkom och sa helt enkelt "Du, riv fakturan".


Jag kunde inte håll igen! Jag klarade inte att svälja min spontanitet. Jag sa bara "Wow, jag älskar dig" och sen sa vi tack och hej.


Phonera. Det VAR billigt under tiden vi använde dem och något mer serviceinriktat och okomplicerat företag var det länge sedan jag var i kontakt med.


Som sagt, sällan jag gör reklam för något annat än Midlövs Bygg AB och Advokatfirma Björn Lindmar på den här sidan, men som motpol till all negativ kritik jag givit andra så står jag för det här också!


Kram Phonera - vi återkommer om det blir aktuellt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards