Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Good parent. Fast utan småbarn...

Av Sajberlena - 22 augusti 2011 18:05

Svängde in framför fritids för att hämta liten tredjeklassare, lagom nyfiken på hur första skoldagen hade varit. Såg fram emot ett mysigt samtal i bilen hem...


Han kom glatt springande över skolgården när jag kom. "Wow, han är lika angelägen om att berätta som jag är att höra" tänkte jag.


"Mamma, mamma - får jag gå till Fritidsgården?"


"Fritidsgården???" Bilden av biljardspelande, coladrickande tonåringar och en rad Epa-traktorer flimrade förbi i skallen. "Men snälla du, du är väl inte... du får väl inte... du kan väl inte... Eller?"


Fritidsgården är från tredje till sjätte klass. Fritidsgården är öppen för alla barn som är gamla nog att vara ifrån sina föräldrar mellan klockan 17-20 på måndagar. Det är toppen!!


Vad som är mindre toppen är att min lilla, lilla fis råkar vara precis så gammal...


Jag fick köra hem själv. Klockan åtta ska jag hämta hem honom igen. Klockan åtta! Borde inte små, små barn som han sova ungefär då? Eller... Kanske måste jag lära mig att tänka om. Inse att han överlever på 10,5 timmars sömn per natt  när man går i tredje klass. Att det inte längre handlar om små, små barn utan om mellanstora barn med gluggar i munnen och ett frigörelsebehov.  Att om jag vill ha en bebis att dutta med får jag kanske börja jobba på en ny. Eller en hundvalp. Hundvalp funkar också...


Vad säger ni - ska jag börja rucka på gallerdörren och släppa ut honom? Eller ska jag lyda min instinkt och låsa in honom hos mamma, slänga nyckeln och låssas som den aldrig funnits?


Haha, nädå. Jag öppnar...


I´m a goood parent... *suck*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards