Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Blogg-pretto

Av Sajberlena - 26 augusti 2011 19:10

Har varit sjuk ett par dagar. Det innebär att jag, i brist på annat, ägnat mig åt att läsa lite olika bloggar. Smurfat runt lite och letat efter lite olika välskrivna, roliga och underhållande bloggare som passar mig som målgrupp.


Men jag vet inte - antingen har jag hittat fel sorts bloggar eller så är sanningen så som jag dessvärre upplever den - jag är totalt hopplös!!!


Det känns som om varenda framstående bloggare är, förutom lyckade skribenter då alltså, ekonomiska, miljötänkande människor som kan sno ihop en trerätters middag av lite pinnar och mossa tillagat i en svart Kitchen Aid och serverat med ekolgisk gräddklick. Detta kombineras då med välartade barn, nyrenoverade hus och välfyllda garderober där allt är loppisfynd för max 40 spänn. SNYGGA loppisfynd.


De bakar, syr, målar, skriver noveller och kan fotografera sig själva framför en spegel och se ut som om de var proffsfotograferade till nästa nummer av Vouge.

Trots att de precis kommit hem från en liten löparrunda på nån mil eller två medan den ekologiska potatisen kokade på spisen!   


Eller så är de überfeminister, vägrar raka sig under armarna och tvättar håret var tredje vecka med naturvänliga preparat som de hittar i skafferiet... *applåder och vågen, men hur fan ORKAR de??? Jag orkar knappt tvätta håret med miljögiftiga schampoon!*


Förstår ni vad jag pratar om? Alla tycks ha en uppgift, alla tycks ha ett syfte med sitt bloggande! Något viktigt att förmedla, något intressant att berätta...


Då har jag naturligtvis sorterat bort alla fjortisbloggar som handlar om dagens inköp på HM, alla vars enda syfte är att vara elak och provocera och alla som var kändisar först och började blogga sen.


För att inte tala om alla som skriver om sina sjukdomar, sina barns sjukdomar, människor som ligger för döden och ändå orkar förmedla kraft, energi och lycka i allt elände. Såna där bloggar som man knappt kan läsa för att texterna blir så suddiga när man bölar och tjuter hela tiden.   


Visserligen har jag redan från början varit tydlig med att mitt bloggande handlar om absolut ingenting, men vad säger det om mig som person? Jag menar, hur glamoröst är det att berätta att jag tömt och rengjort vattenreningsanläggningen liksom...


Jag är så otroligt o-duktig! Jag har ingen agenda. Eller ingen och ingen, jag menar ju då förutom att jag teoretiskt hela tiden planerar att BLI just en sån där engagerad, medveten och intressant person. Sen. När jag får tid.   


Mitt miljötänk sträcker sig till att jag torkar golv med Grumme såpa (när jag väl torkar dem alltså), och tankar blyfri bensin...

Jag lagar visserligen mat, men så mycket matblogg blir det inte av Kungsörnen makaroner och falukorv...

En gång bakade jag muffins - jag la ut en bild på bloggen. Inte fick väl jag 40 kommentarer av folk som ville ha receptet precis...


Antingen får jag sluta blogga eller så får jag helt enkelt köpa mig en Kitchen Aid. Då kanske jag också kan laga spännande maträtter iklädd högklackat, välsminkad och med mina vackra, vattenkammade barn i nystrukna kläder som åskådare. En svart Kitchen Aid skulle nog göra susen!   


Eller... eller så får jag väl helt enkelt bara konstatera att jag är wanna-be utan naturliga förutsättningar. Och blogga som en sådan.   




 
 
Ingen bild

Ann-Louise

26 augusti 2011 21:21

Tycker din blogg är ytterst underhällande. Ofta träffar den mitt i prick! Undrar ibland om alla är så j-a välordnade där under ytan...Kanske måste man försöka upprätthålla sin blanka fasad, medans man i smyg ägnar sig åt att köpa miljöovänliga saker och skälla på barnen ;-)

Sajberlena

26 augusti 2011 22:21

Du menar... Du menar att de helt enkelt skiter i att blogga om vad som händer mellan bullbakandet och bärplockandet?

Jag tror du har en poäng!

Jag tror jag gillar dig!

Och jag vet att jag gillar din kommentar. Skarpt! ;D

 
Catten

Catten

29 augusti 2011 18:46

Det är ju just därför jag gillar din blogg så mycket - du är precis som jag: en helt vanlig människa och jag får ingen prestationsågren när jag läser din blogg ;-)Dessutom är du jädrar så humoristisk! *försöker plocka pluspoäng*

http://http.catten.bloggplatsen.se

Sajberlena

29 augusti 2011 19:27

Cattens kommentar ger jag +++++ !

Fast... Vad menar du, får du inte prestationsångest av min blogg? Du blir inte ett dugg imponerad av alla mina recept, virkbeskrivningar, mina gröna fingrar, gedigna träningsprogram och mina nysnutna ungar??

Eller vänta... Fan, jag har visst glömt blogga om det... Hm... ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards