Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Sajberlena - 2 mars 2011 17:25

Igår kväll klockan 20.00;


- Lillfis, du måste i säng nu.


- Meeeeeen dååååh... Jag är inte trött!!


- Nä, men imorron är du trött, du ska lägga dig nu, kom igen!


- Ååååhhhhhh (stamp stamp, släng släng, smäll smäll i dörrar, tårfyllda ögon)   


- Godnatt älskling, sov gott!


(Kompakt tystnad)


Idag klockan 07.20:


- Godmorgon solstråle, dags att vakna!


(Kompakt tystnad)   


Klockan 07.25


- Wejkypejky killen, du måste upp nu!


Klockan 07.30


- Nu går snart bussen, UPP NU!


- Fräääääääs, moooorrrr, aaaaaarggghhhh; JAG ÄR TRÖTT!!!   


- Mhm, jag vet, men du måste upp ändå! Komsi komsi, på med kläderna. Vad vill du ha till frukost?


- Inget.


- Nähä, men då får du kuddar och mjölk.


- Nä, vill inte ha.


- Macka?


- Nä.


- Nähä, vad ska du HA då?


- Vet inte.


- Okej, men då bestämmer jag så får du äta vad det blir. Upp nu!


Två minuter senare - stamp stamp i trappen, släng med stolen, suck över frukost, tjureri och grineri.


- Men du, vilken tur du inte fick vara uppe längre igår kväll då - då hade du varit ÄNNU tröttare idag jue!


- Jag e inte trött! (stirrar envist åt alla håll utom mitt)   


- Joho, lite trött och grinig är du allt...


- NÄ DET ÄR JAG INTE ALLS!   


- Du, till mig kan du prata helt normalt, finns ingen anledning att skrika!


(Svarar inte, vägrar fortfarande se på mig)


- Du får ha gummistövlar till skolan idag, dina vanliga är genomblöta! (Värsta fotbeklädnade i historien om man frågar honom)


(Jättesuck, lek med skeden i mjölken, vägrar svara)


- Sen brukar vi väl svara varandra i det här huset va?


(Behandlas fortfarande som luft. Dålig luft).


- Du...


(Inget svar)


- Hörru!


(Inget svar)


- Men du... Jag ska viska dig nåt... (viskar i hans öra) FISRUMPA!!!


(Tyst fniss)   


- Va? SKRATTAR du?


- Nä! Görjante!   


- Och vet du mer? Jag ska viska en sak till: BAJSKORV!!!


(Gapskratt)   


- Haha, du är ju knäpp mamma!


Funderade lite när han glatt skuttade iväg till bussen med gummistövlar på fötterna... Kanske är metoden aningen okonventionell men vaddå - den funkar ju!   

Ovido - Quiz & Flashcards