Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Sajberlena - 21 mars 2011 19:43

...det börjar liksom bli dags att ta nya tag i sitt liv!


De där 20 kilona uppåt som jag har rasslat på mig på ett och ett halvt år t ex. Ingen rolig historia...


Men jag hoppade ju på LCHF för ett tag sedan, -4 kilo på noll tid, men jag trillade av i berömda, svåra vecka 3 och övergick till min egen diet: mula in så många Semlor du kan på kort tid-dieten.


Den är jättenajs den dieten; semlor, maltesers och japp i obegränsad mängd och sen soffläge! Himla trevligt, för all del, men dieten har vissa biverkningar skulle man kunna säga...


Men nu är det nog! Nu har jag besökt vårt finfina bibliotek och fyllt min Toyotakombi med skönlitterära verk av modellen "ät dig ner i vikt", "sockerfria kokboken" och - som liten ulv bland lammen "Stenålderskost". Sistnämnda bok är inte riktigt överens med de övriga, men jag tänkte läsa den för skojs skull.


Till detta serveras även Munken som sålde sin Ferrari, mest för att jag känner att jag behöver lite motivation till förändring. Lite uppåttjack nu när sockerkickarna snart är ett minne blott. Typ.


Det är dessutom lite bråttom; simningen har ställts in ett par veckor på grund av sjukdom och jag är inte säker på att jag kommer i baddräkten på torsdag...


Men nu kör vi så det ryker!


Wish me luck...!

Ovido - Quiz & Flashcards