Alla inlägg den 25 mars 2011

Av Sajberlena - 25 mars 2011 19:03

Jaha!


Å nu blev allt annorlunda än det var innan, för nu blev det omstuvat i almanackan och dessutom fick jag mail av terapeuten som undrade vart vi blev av när vi inte kom på vårt inbokade möte igår?


Att vi inte kom kan ha att göra med att ingen av oss hade ett minne av att vi ens skulle varit där...


Ska jag börja bli orolig?


Inte ens när mailet kom ringde några klockor. Det är inte okej.


Jag blir lite irriterad på mig själv när jag inte reagerat som jag borde; om saker flyter på enkelt är det något fel! Då har jag missat något, glömt kolla något eller skulle egentligen varit på nån helt annan plats än där jag befinner mig. Om saker tycks vara under kontroll så MÅSTE jag lära mig analysera saken djupare och hitta det självklara felet (note to my self).


Ägnade en kvart i morse åt att göra lunch i plastburk för att ta med till jobbet. Mosade avocadosar, joxade med keso, rullade skinkor. Ja, inte mina egna, skinkskivor ur påläggspaketet alltså! Körde glad i hågen till jobbet och kom på halvvägs att burken stod kvar på hallbyrån. Den var lite äcklig när jag kom hem så jag slängde den...


Jo, sen var det den där Tranedan (nä, jag vet inte heller vad det är men tydligen ska ungarna ha godis, ingen tradition jag känner till egentligen) men jag fick tydliga anvisningar av Lillfisen redan för flera dagar sedan;


"Hoppas, HOPPAS tranan kommer till mig med godis eller en tidning, en tidning blir bra för jag ska ju inte äta godis i veckorna"


Nu var det ingen tidning i hans strumpa idag när han vaknade men tranorna har ju mycket att göra, ibland får de helt enkelt fixa tidningar när de kommer till jobbet, rusa upp i barnens rum med skor och allt när de kommer hem och hoppas de hinner ner innan barnen klivit ur bilen! Så kan det faktiskt vara att leva som Trana när man inte ens vet om att man ÄR det!


Ja, sen var det det där med mat, om man nu leker Masterchef i köket så är det en klar fördel om man kommer ihåg att ta upp råvaror att Masterchefa med ur frysen - helst då inte en kvart innan det skall tillagas. Gör man inte det så får man skicka barnen till Fredax med en stor slant i fickan, hoppas att de köper kvällsmackor för pengarna och själv leva på vin och Brie-ost.


Så gör jag!

Ovido - Quiz & Flashcards