Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Sajberlena - 26 mars 2011 18:39

Vem har sagt att det är tråkigt med trädgårdsarbete??


Det handlar bara om att göra det lite mer glamoröst, hitta de rätta attributen!


  


Visserligen kan jag inte GÖRA något, då kanske de blir smutsiga...


Maken däremot, han hade samma gamla kläder som vanligt så han kunde göra massor av grejer!


 


För min del ägnade jag mig åt att inspektera ägorna skulle man väl kunna säga... Jag gick runt i mina fina stövlar, hummade för mig själv och försökte se upptagen ut alltså. Stannade här och där och mumlade så det skulle höras om att "Ahaaaa, se dääär ja... Det tar sig, det tar sig...."


  


En vit hund som a) syns och b) är smutsig om munnen är helt klart den yttersta bekräftelsen - det är vår på riktigt!!


 



Av Sajberlena - 26 mars 2011 16:42

...återfinns visst ingenstans...


Lillfisens cykel är - poff - borta! Ingen av oss minns egentligen när vi såg den sist, dock är vi alla överens om att vi HAR sett den. Nångång...


Ingen minns om den stått bland de övriga cyklarna under snön eller inte. Allt vi vet är vi trodde den stod där och nu gjorde den inte det. Den står ingenstans! Den ligger ingenstans! Det är ju inte precis någon trehjuling heller, det är en hyfsat stor cykel.


Hur skumt som helst... Förvisso KAN någon skitstövel varit här och SNOTT den när vi har varit och jobbat eller så, men tanken känns inte helt rimlig.


Det låter ju inte helt rimligt när man säger att vi tappat bort en cykel heller, men nu är ju den här familjen inte alltid så rimlig så det kan vara sanningen.


I alla fall så hittade "vi" våra bilar imorse, det var ju bra! Maken har nu ägnat dagen åt att klä på dem vårdäck och belönades med våfflor av mig för sin goda gärning.


"Vi" hittade dessvärre även dammsugaren och nu är altanen vårstädad och det är ju alltid trevligt det också. Fast "vi" hittade inte vårduken som ska ligga på altanbordet, måhända försvann den med cykeln...





Ovido - Quiz & Flashcards