Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Sajberlena - 18 mars 2012 19:56


Brödet tog slut. Och jag tänkte att det vore väl gott med hembakat bröd som omväxling, det ska ju vara så billigt och bra har jag läst. När jag for till stan för att hämta storsonen stannade jag och köpte - istället för bröd i bröddisken för 29,90 - sirap, mjöl, smör, jäst, brödkryddor och lite annat välbehövligt till hembakandet. 270 spänn, katching...


Å sen hittade jag ett kul recept på nätet då på hålkakor och så gjorde jag som det stod i receptet. Varför mina hålkakor inte såg ut som de på bilderna har jag ingen aning om, men det var väl inte hela världen... Värre var väl ljudet av betongklum mot diskbänk när jag lade ner dem för avsvalning. Och det där knastret mellan tänderna som gav en förnimmelse av knäckebröd kändes aningen fel med tanke på att det var mjuka, goa hålkakor jag bakat. Maken frågade dessutom om det var fyra olika sorters bröd eftersom ingen av dem såg likadan ut...


Och jag blir så irriterad över att det man bakar hemma ALDRIG blir som det ska FAST man gör PRECIS som det står i recepten!
När jag beklagar mig över livets kökselände så kan och vet alltid alla människor massa trix och knep för att "rädda" bröd och maträtter som blir fel - varför kan inte jag det? Var LÄR sig alla människor hur man gör??? Har de hemliga kurser där inte jag får vara med eller vaddå?


Nåväl. Familjen åt och stoppade i sig och väluppfostrade som de är sa de att brödet var gott. 


Vad jag ska göra med alla ingredienser som blev över för 200 spänn vet jag inte än. Det är i nuläget ytterst tveksamt att jag kommer baka med dem i alla fall...


 

Ovido - Quiz & Flashcards