Alla inlägg den 2 april 2010

Av Sajberlena - 2 april 2010 20:41

Ajajajaj... Ooooohhh... Smärta. Väldigt väldigt synd om mig.


Nejnej, har varken skadat mig eller slagit mig. Har räfsat löv och städat trädgård... Dessutom har jag i två dagar gått i skor utan klack - det gör något vansinnigt ont i hälsenorna kan jag meddela. Fyra timmar i trädgården med fysiskt kropparbete och sen en timme och tjugo minuter av springande i en hästhage - det känns liksom. Jag är inte van!


Springandet i hästhagen var inte precis något jag gjorde för att det är så vansinnigt roligt, det berodde mest på att hästhamburgaren stod i ena änden av hagen och hånskrattade åt mig ända till jag kom fram. Då kutade hon järnet till andra änden av hagen och så höll vi på...


Någon ridning hanns således inte med, det fick bli en kamp på liv och död i hagen och när jag väl fick in henne i stallet blev det rykt och sen en liten stunds longering - allt för att inte ge henne sista ordet.


Nåväl.


Blev premiärgrillning när jag väl kom hem, och den middagen åts som jag föreställer mig att man gjorde på vikingatiden. Det smackades, glufsades och åts med fingrar och fullständigt frosseri är nog inte så långt från sanningen. Alla var fruktansvärt hungriga efter en lång dags aktiviteter och första grillningen är första grillningen!


Efter maten hördes konstiga ljud från maken och han såg både förvånad och förtjust ut.


"Jag hickade!"

"Jo, vi hörde..."

"Jag har inte hickat på flera år!!!"

"Öh... Nähä... Nä..."


Som sagt - vi är fullkomligt normala i vår familj. Nästan.


Nu ska det göras gratänger och Janssonar till morgondagens frosseri!


Ovido - Quiz & Flashcards