Alla inlägg den 15 april 2010

Av Sajberlena - 15 april 2010 18:00

Skrev ett långt, irriterat inlägg om det här med att barnen har så mycket läxor nu för tiden och hur det påverkar hela familjens gemensamma tid negativt. Frågade mig också varför det finns uttalade "Läxböcker" som bara skall göras hemma och varför barnen ska ha obligatorisk övertid flera dagar i veckan när vi vuxna aldrig hade accepterat detsamma. Frågeställningarna var många och med ganska mycket fokus på hur sådana saker begränsar hela familjens möjligheter att göra det som alla familjer kritiseras för att göra för lite; ha tid för varandra. Mm, mm, mm...


Nu får ni aldrig läsa det intressanta inlägget eftersom den här sajten har en enastående förmåga att inte funka när jag trycker på spara! Orkar inte skriva om det igen...   


Istället kan jag berätta att jag nu talat med radioreportern som jag nämnt förut, och att vi bestämt mötestid. Lite spännande, lite roligt och lite otäckt... Lär återkomma i saken!


Nu ligger hela familjen på golvet och vrider sig av hunger - kanske borde jag mata dem lite med makaroner och falukorv... Japp, jag tror jag får göra det!



Ovido - Quiz & Flashcards