Alla inlägg den 5 april 2010

Av Sajberlena - 5 april 2010 23:57

Så - nu var mötet avklarat!


Jag presenterade min idé, lagom skakig och lagom svettig men jag fick sagt det jag hade planerat. Hur det lät sen är en annan femma...


Idén verkade gå hem hos de flesta, den måste naturligtvis skärskådas, analyseras, kostnadsberäknas och detaljplaneras men på det stora hela så är det nog ingen dum idé!

Jag kan ju inte lägga upp den här ännu, den är ju inte klar än, men det kommer! Annars kanske någon snor den rakt av, jag har inte patentsökt den...   


För övrigt har det ridits idag igen, maken var med (!) och han smugglade med sig kameran. Alla våra eleganta svävarhopp över hinder igår var det ingen som filmade, dock är dagens hopp - då hästen hoppade tre meter innan jag gjorde det och fortsatte, med mig hängandes på trekvart utan stigbyglar,  glatt galopperande tillbaka till stallet - förevigat för eftervärlden...     Typiskt en sådan film som skall arkiveras och brännas när ingen ser på.


Nåja, vi gjorde om´et igen och det blev betyyydligt bättre.


Kvällen har bestått av nyfunnen gammal vän, det bandet knöts kring 1970 tror jag, som jag inte hört av på minst 25 år! Facebook må i mångt och mycket vara ett fördärv, men ett trevligt sådant! Sådana avslut på dagarna tycker vi om!   



Av Sajberlena - 5 april 2010 11:56

Jahaja, så var det måndag fast det är söndag! Gillar det!   


Maken är på golfbanan för årets premiärsvingande och jag, jag står här med disken jag... Hm. Nåt känns lite snett i den fördelningen, ska försöka klura ut vad...   


När maken kommer hem till väldiskat och iordningplockat litet hem tänkte jag hälsa på hästen och sen - sen smäller det! Då är det dags! Då ska jag försöka övertyga centern om att min idé till valkampanj med tillhörande event kommer blir jättebra! Men som vanligt - när man under lång tid varit övertygad om att man har funnit det bästa och absolut mest suveräna upplägget som går att hitta så sitter man ändå här, samma dag som det ska presenteras, och undrar om det är en så bra idé egentligen... Ni vet, modet sviker, tvivlen börjar gnaga och allt känns egentligen som en fullkomligt vansinnig och ogenomförbar tanke. Månne det vara ett sätt att försöka tråckla sig ur det obekväma i att behöva presentera det hela tro...? Kan vara, kan vara.   


Men äh, klart jag vet att det är en bra idé! Jag ska dra hela min vision här också, men jag vill se om den håller där den ska först. Det vet jag ikväll...


Kollade på film igårkväll, District 9, en film som normalt sett hade gått mig förbi utan att dess existens ens noterats, men som jag nu blev placerad i en fåtölj för att se. En lite annorlunda actionfilm som fick en att tänka både en och två gånger, alla specialgrejer till trots. Jättebra film! Sen hade änglarna hyrt en "mammafilm" också, Veronica bestämmer sig för att dö", mina pojkar vet vad jag behöver! Kalasfilm!


Nähä, nu var det visst disken som ropade ja... Suck och stön...

Ovido - Quiz & Flashcards