Alla inlägg den 18 april 2010

Av Sajberlena - 18 april 2010 20:38

Så, det var det! Yngste sonens sjuårskalas är over and done! Ett års prat, tjat, förväntande och planerande som var över på två timmar. En femma på att han imorgon börjar prata om sitt åttaårskalas...


Det gick fantastiskt bra, nästan så vi själva kände att två timmar var lite i kortaste laget. Framför allt med tanke på all matnyttig information vi numera fått ta del av genom att övervaka barnens konversationer vid kalasbordet;


- Om min tjej får en unge när jag blir stor så flyttar jag direkt!


- Killar är så fan-tas-tiskt KONSTIGA!


- Jag kan rapa högst av alla - BLLLLUUUUUUUUUUUURRRRRRRRPPPP!!


- Kolla, jag kan spela trummor på huvudet!


- Vi körde på en galt med bilen och den sket i diket...


And so on. Jag vet inte vilka som skrattade högst och mest, maken och jag eller ungarna själva.


Tack och lov var det väder för utelekar, ibland är det ganska skönt med stor tomt.


Sonen var jättenöjd med dagen, och vi med. Så nöjda att vi efter kalaset satte oss på hela ryggen framför TV:n en stund, allihop. Där har vi nu tillbringat eftermiddagen under begreppet "lugn och ro". Jättemysigt.


Bortsett från ett makalöst jobbigt ryggont har min kära infektion nu beslutat sig för att lämna mig verkar det som. Ingen uppslitande skilsmässa på något sätt. Red en liten liten stund igår men fick lägga av på grund av ryggen, och idag känns det som om jag har ett ryggskott light. Men annars blir det bara bättre och bättre!


Nu lite förberedelser inför ny vecka och sen - sen ska jag sova. För jag tror faktiskt att jag är så frisk så jag kan sova en hel natt utan att vakna!! Ska bli underbart...

Av Sajberlena - 18 april 2010 12:12

När barnen är små styr man dem mer eller mindre vart man vill.


När små barn ska ha barnkalas så riggar man ett kalas och ungarna är jättenöjda, hur man än gör.


I takt med att barnen växer förändras scenariot...


Min tanke om dagens kalas;

Två timmar, max.

Bullens varmkorv, saft och glass. Serverat utomhus. Fri lek, studsmatta och godispåsjakt. Sen är kalaset slut.


Sonens tanke om dagens kalas;

Tre timmar, minst.

Tacos till elva barn. Saft. Glasstårta OCH marängtårta med hallongrädde. Organiserade lekar, Tjuven i natten och Bildåre. Godispåsjakt.


Resultatet efter en veckas kompromissande;

Två timmars kalas.

Tacos, saft och glasstårta, ingen marängtårta.

Organiserade lekar.

Godispåsjakt med klurigheter.


Hm. Känns som om vissa fick ge efter mer än andra...


Wish me luck!

Ovido - Quiz & Flashcards