Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Sommartider hejhej

Av Sajberlena - 28 mars 2011 07:36

Det är ju rätt sjukt det här med sommartid egentligen.


Poff - här får du en timme mindre i ditt liv, Du får tillbaka den i höst, okej? Vi lånar den lite bara...


När man efter mycket om och men lyckats komma överens om huruvida klockan skall fram eller tillbaka blir man alltid lika besviken på våren - klockan ska fram. Man önskar ju trots allt att det är tillbaka och man får sova en timme längre...


Sen ska man försöka förklara för barnen varför de ska lägga sig när de inte är trötta och trots att det fortfarande är ljust ute, sen varför de måste stiga upp när det fortfarande är mörkt!


Själv sprang jag runt och väntade på att bli trött till klockan var två inatt. Vek tvätt, sorterade pennor och kollade golv på internet. Fast klockan var ju bara ett, egentligen.


Sen upp klockan sju fast klockan bara var sex.


Förvirrande? Det är ingenting mot förvirringen som råder när man ställer om till sommartid och vaknar till en värld som är vintervit - igen. Borde man åtminstone inte garanteras "sommar" när det är sommartid?


Som jag förstår det så är vitsen att vi ska få ett ljusare liv på kvällstid. För att kunna dra nytta av ljuset. Meningen är alltså att jag ska vara ute och jobba en timme längre om dagarna?


Vore det inte bättre att vi hade sommartid permanentad året runt och slapp de här omställningarna...? Vad är det för fel på en timmes längre ljus även på vintern?





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards