Alla inlägg under september 2011

Av Sajberlena - 1 september 2011 17:28

Jag gillar verkligen mitt äktenskap. Trivs bra, tycker det är ganska roligt och tänker inte så mycket på att åren går för det är sällan trist. Tvärtom, vår relation är full av omväxling, tvära kast och ständiga överraskningar!


Som igår t ex!


"Jag ska på möte imorron" nämner jag i förbifarten för maken.


"Va, jaha... men jag ska ju på konferens och blir borta över natten" säger han.


"Det har du inte sagt" säger jag...


"Det har jag visst" säger han


"Tror du jag hade glömt en sån sak?" frågar jag.


"Det är jag ganska säker på att du har" svarar han. "Och jag är inte ens förvånad..."


Så plötsligt har jag en egen kväll hemma med barnen! Bullens varmkorv och bröd, myskväll framför TV:n och en Lillfis som får sova i pappas säng! "Viskar; jag har t o m köpt k-a-k-o-r..." De ni! I det här huset innebär det fest på högsta nivå!


Jag menar - vem hade kunnat ana något sådant...?


Annars springer jag fortfarande runt och håller mig i väggarna, men idag har jag faktiskt kunnat jobba lite! *vågen* Inte hela dagen men nästan!


Dristade mig t o m att vingla upp till affären och köpa schampoo och balsam mot grönt hår för 260 spänn. Det var väl inte den bästa idén jag kläckt idag kanske - att vistas i miljöer med hyllor, burkar, skyltar och folk kändes inte klockrent. Men jag ställde mig vid kassan, väste till tjejen att "hämta ett bra schampoo som tar bort metaller" och hon sprang. Nu sitter jag här med Björn Axéns Silverschampo... Ingenstans står det ett ord om att det kommer hjälpa mig med mitt problem, men i förpackningen låg ett par skyddshandskar som "absolut måste användas" enligt tjejen i affären.


Imorron måste jag kanske leta efter en peruk, två nya händer och köpa ett nytt badrum?



Presentation


Låt oss prata friskvård, hälsa, motion, potatisavkok och aktivt, bullbakande föräldraskap - bara inte just här. För just här pratar vi om ingenting...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Ämnesområden


Ovido - Quiz & Flashcards