Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Sajberlena - 2 oktober 2011 23:35

Jag råkade slänga ett öga i almanackan idag och dra mig baklänges på en vagn - det är oktober!!


Det är ju höst! Sommareländet är över! Myggbetten slut, ormarna har gått och lagt sig och myrorna grävt ner sig under våra plattor.


Vi sammanfattar det hela lite kvickt såhär;


  


  



Ja, och här hade jag då skrivit en låååååång, inspirerande text om hösten som - av någon oförklarlig anledning - försvann när jag la upp inlägget!!!???

 

Och nu orkar jag inte skriva om alltihop men det hela gick ut på att vi har en ljuvlig period att glädjas åt under tiden fram till lussekatterna, glöggen, julskinkan och törkin.

 

Kort sagt - jag gjorde mitt yttersta för att inspirera er alla och talade om hur jag såg fram emot att gå igenom hösten tillsammans med er!

 

Låt oss hänryckas av allt vackert omkring oss, fatta varandras händer och sjunga "We shall overcome". Eller så kan vi ta "Kumbaya". Den är bra! Den tar vi!

 

"Kumbaya my lord, kumbaya..."

 

       

 


















































































Ovido - Quiz & Flashcards