Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Sajberlena - 13 oktober 2011 20:05

Många undrar hur det går med mitt nya liv. Det går bra! Jag äter både LCHF, Viktväktardiet och Naturdiet samtidigt – helt ny grej. Utom på helgerna. Då äter jag godisdieten.


Andra revolutionerande förändringar är mitt sovande! Tidigare sov jag minst fem timmar varje natt. Nu sover jag fyra! Istället för att bara tillbringa kvällarna vid datorn lägger jag nu BÅDE kvällar och mornar vid denna magiska makapär. Varför? För att tajma in de få minuter som internetet funkar och kunna använda tiden till att skicka arga mail.


Mailen skickar jag till kortläsarföretaget Teller eftersom de nu sett till att vi fått skjuta fram vår bensinmacksleverans. De har nämligen inte fixat vårt avtal och dessutom vägrar de svara på mina mail och mina telefonsamtal. Deras kundtjänst svarar och säger att de ska ”puscha på” den avdelning som handlägger saken.  Sen händer – ingenting. Vi har skickat en ansökan, vi har ombetts komplettera den med miljoner handlingar, har efterkommit deras krav och sedan… nada!


Det har hänt ”ingenting” sedan i augusti. Jag tycker det är ett ganska konstigt förfarande gentemot sina kunder. Inte minst det faktum att de konsekvent vägrar besvara mina desperata mail…


Eftersom det varit tyst ifrån deras sida sedan vi skickade våra sista kompletteringar har vi naturligtvis förutsatt att saken är okej. Det är den tydligen inte. Koderna som kortläsarleverantören behöver har inte kommit.

Fler frågor om varför jag inte sover fyra timmar per natt? När man beställt en transport med en hel bensinmack på flaket, en tankbil med 15 kb bensin och vet att det kommer människor från när och fjärran för att vara med vid leveransen blir man lätt nervös när idiotiska företag som Teller inte ens kan ge en status på ärendet. Jag vet faktiskt inte ens om de läst mina mail!


Nåväl. Det är inte mycket mer jag kan göra åt saken.


Jo, sen var det ju det där med handfatet. Upptäckte plötsligt att jag blev väldigt blöt om fötterna varje gång jag tvättade händerna. Skum grej, tänkte jag, undrar varför det blir så? Det berodde på att hela röret lossnat från handfatsventilen ner till golvet och allt vatten rann liksom rakt igenom handfatet ut på golvet och hoppade över själva rörtransporten.


Nu har maken satt dit ett nytt rör.


Nu ska jag städa badrummet.

Ovido - Quiz & Flashcards