Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Sajberlena - 5 oktober 2011 20:04

Trodde att jag fått något allvarligt fel idag när jag köpte och började lyssna på en ny ljudbok.


Jag lyssnade och lyssnade och fick ABSOLUT inget sammanhang alls! Hittade ingen röd tråd, bara massa namn, händelser och babbel... Jag började om och började om men nä. 


"Antingen är det här världens sämst skrivna bok eller så har jag precis tappat all tänkbar begåvning jag någonsin haft", tänkte jag och såg mig försiktigt omkring. Blir man totalt IQ-befriad sådär på en gång så måste det ju synas liksom...


Nu hade jag inte det. Och boken är inte så dålig. Däremot har jag en mobiltelefon som helt av sig själv, utan anledning eller närmare förklaring ställer in sig på "random" och "shufflar" runt alla avsnitt helt utan inbördes ordning.


Skit-telefon!!


Nu hänger jag med lite bättre. Inte för att boken är något litterärt mästerverk kanske, men den är bättre än innan.


Apropå IQ. Maken gjorde provtest på Mensas hemsida. Resultatet? "Grattis. Detta är det högsta du kan få på vårt provtest".


Jag gjorde också testet. Så stod det inte på mitt resultat...


Men, som jag så kärleksfullt förklarade för honom; "Jag säger ju att vi kompletterar varandra i alla lägen...!"   



 



Ovido - Quiz & Flashcards