Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Sajberlena - 14 oktober 2011 21:26

Fick en kommentar på mitt förra inlägg;


Hej Lena!

NN heter jag och arbetar på Telia Kundservice.

Tråkigt att läsa om problemen med dina tjänster. Det är inte heller bra att det ska vara så svårt att komma fram till oss. Vi jobbar för fullt för att komma till rätta med kösituationen. Om du vill att jag undersöker hur det går med ditt ärende så får du mer än gärna kontakta mig via länken nedan.

Trevlig helg!

Med vänlig hälsning
NN Telia Kundservice
 


-------------------------------------------------------------


Hej Telia kundservice!


Det är egentligen klart mot mina principer att föra den här debatten offentligt och jag tror inte det heller var syftet med den vänliga kommentaren. Men eftersom jag skällt ut er offentligt anser jag också att det inte är mer än rätt att både er välvilja och min motivering till kritiken meddelas via samma kanal.


Jag uppskattar det tillmötesgående ni visar genom att erbjuda mig möjligheten att få det hela utrett. Absolut. Men den visar sig bara varje gång jag skriver ett ilsket blogginlägg om saken!

Det tror jag det, att det är tråkigt att läsa om mina problem med era tjänster - då skulle du bara veta hur tråkiga problemen är att HA!

Jag har haft återkommande och ganska stora bekymmer med er. Det går att läsa om några av dem här , här och här  . Det som handlar om att vår telefon ringde upp hundratals abonnenter inom vårt riktnummerområde var en sådan mardröm så jag trodde vi skulle få flytta till okänd ort!


Svarstider och köandet är ett problem ni har - bristen på mänsklig kommunikation är ett annat. Vi har felanmält vår telefon via nätet i söndags kväll, fick besked om att det skulle åtgärdas om tre arbetsdagar, ingen ringde och ingenting hände. Alltså fick vi ringa och felanmäla en gång till! Nu vart det tre dagars åtgärdstid igen, dessutom kom en helg emellan; summa åtta dagar... Och den elektroniska mottagaren av min felanmälan skiter i mina frågor och mina tankar om det hela!! När jag ringer och felanmäler vill jag kommunicera med en MÄNNISKA, inte med en maskin! Jag vill kunna berätta om mina problem, jag vill kunna få direkta besked om läget och jag vill ha feed-back på vad jag säger.


Varför måste en felanmälan ske via en datoriserad telefonsvarare - varför kan jag inte få tala med en PERSON som hör mig och som kan svara mig??


Idag blev jag uppringd av en tjej som ville veta mer om vårt problem. Och peppar peppar - banne mig tror jag det är åtgärdat nu i eftermiddag! Telefonen har slutat spraka och nätet verkar hålla sig stabilt.


Jag frågade tjejen som ringde varför jag var tvungen att anmäla det hela två gånger? Enligt henne berodde det på att ni sökt oss utan att få svar och då annuleras anmälan efter 24 timmar?? Ingen av oss har missade samtal på våra mobiler och ingen av oss har några intalade meddelanden från er...  Vi hade inte en aning om att ni sökt oss!


Efter min andra felanmälan i onsdags blev jag uppringd av ett stockholmsnummer som - med datoriserad röst - angav att hon ville göra en kundundersökning om hur nöjd jag var... Jag ombads trycka 1 eller 2 på min telefon. Jag tryckte på 1 till tummen var blå och fick meddelande om att "någon knapptryckning inte kunde uppfattas"... (nä, det var ju fel på vår telefon...) Stor idé med den kundundersökningen. Vill ni ha en kundundersökning gjord så anställ folk som går att PRATA med!! Den kundundersökningen hade kunnat ge er ganska bra feedback på vad jag tycker och tänker, men nu slutade den med att jag lade på luren.


När allt funkar är ni bäst. Därför har vi valt att behålla er som leverantör, utöka vårt bredband och knyta upp oss på ytterligare massor av år. Trots att ni inte erbjuder täckning där vi bor så har vi ändå valt att mobilringa med er.


Jag vill inte fylla i er blankett. Jag vill inte ringa er mera. Jag vill bara kunna ringa mina nära och kära, vänner och bekanta, vara åtkomlig för den som behöver och jag vill kunna surfa med min dator via er nätuppkoppling. Om något krånglar vill jag kunna ringa en människa, få förklara mitt problem och få besked om när det är okej igen. Om min telefon roar sig med att via växelskåpet ute på gatan ringa upp hela kommunens telefonabonnemang vill jag ha problemet avhjälpt fort. Jag vill inte ringa en dator, få besked att det tar tre dagar och sedan få besked om att inget fel hittas. Gång på gång. Jag VET ju att det är ett major fel. Men jag får inte möjlighet att berätta om det förrän jag hysteriskt ringer en kundtjänst och kräver omedelbar uppsägning av mitt abonnemang...


Så, Telia - kan jag vara tydligare än så här?


Nu har jag försökt motivera min agression. Jag har förklarat varför jag väljer att göra det här. Jag tycker ni kan lägga det här svaret till den uteblivna kundundersökningen som inte gick att göra på grund av fel på min telefon.


Jag önskar dig också en trevlig helg!


/Lena


Uppdatering; felet var inte åtgärdat. Det fungerade bara tillfälligt...


 



 

Ovido - Quiz & Flashcards