Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Sajberlena - 3 oktober 2011 19:12

Jag har inga direkta åsikter om Birro, det har jag inte. Han bara ÄR liksom, ibland lyssnar jag på honom, läser något av honom men han har ingenting som berör mig sådär markant...


Hur som helst.


Han sa "jag kan bli partiledare för KD". TV4 sa; "då får du sparken". Birro sa; "okej, jag tar tillbaka mitt erbjudande". TV4 säger; "du får sparken i alla fall".


Rent spontant känner jag att detta är inte helt okej.


Möjligen är det inte heller okej för TV4 att ha tydligt ställningstagande programledare heller, men någonstans tycker jag deras agerande här och nu är ett strå värre än en programledare med en politisk uppfattning i så fall.


Jag har aldrig sett Birro på TV4, men såsom jag uppfattar det hela leder han någon form av debattprogram?! Vad är TV4 rädda för - att han ska uppvigla befolkningen, hjärntvätta dem och propagera KD-politik i egenskap av programledare?


Han har väl varit KD-anhängare under hela sin programledarkarriär få man förmoda, därtill engagerad i partiet - annars hade han knappast kunna föra samtal med någon valberedning.


Det här är skitkonstigt...


I vissa länder kan man avsätta politiker som deltar i fel TV-program.

I Sverige är det okej att säga upp människor som deklarerar en politisk ståndpunkt.


Var tog den svenska modellens yttrandefrihet, LAS och åsiktsfrihet vägen nu?

Ovido - Quiz & Flashcards