Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Sajberlena - 20 oktober 2011 12:46

Jag satte mig framför TV:n igår och råkade hamna där precis när ett avsnitt av Greys Anatomy började. Jag har ALDRIG sett denna omtalade serie, inte ens reklamavbrotten under ett program!


Kollade info; avsnitt enmiljonfemhundrasjuttioandra av ungefär lika många inspelade och typ sista säsongen.


Nu orkade jag inte sträcka mig efter kontrollen och byta så jag tittade på avsnittet. Nu undrar jag bara: varför har ingen berättat om den här serien för mig? Varför har ingen talat om att den är en typisk Sajberlenaserie? Är det ingen som förstått att det förpliktar att umgås med mig? Finns det fler bra serier som ni sitter och smygtittar på utan att jag vet om dem? (Och nu pratar jag inte om Bönder som söker ensamma mammor eller annat dravel, ni förstår precis vad jag menar, ni känner mig!)


Nu har jag missat alla enmiljonfemhundrasjuttien tidigare avsnitt och får sitta och titta ifatt dem på datorn! Förstår ni hur lång tid det kommer att ta mig? Jag kommer ju inte hinna varken blogga, kolla Fäjsbock eller laga mat närmaste framtiden!


Ja, ni får skylla er själva! Hade ni informerat mig hade det inte blivit såhär!


Bara för att visa vad jag menar ska jag nu föregå med gott exempel:


På måndag, 24 oktober, börjar en svensk dramaserie på SVT. En kostymserie som utspelar sig på 1700-talet. Jag älskar den typen av serier och har noterat den i almanackan. Måndag kväll - mammas TV.


Se där, nu fick ni tips direkt av mig.


Nästa gång det börjar en serie typ Desperate Houswifes, Greys Anatomy, House eller liknande så är det er tur. (Nej, jag tittar varken på Housewifes eller House numera för jag har inte hunnit, men jag vill ändå VETA!)


Överens?


Mmm. Menar det...   



Ovido - Quiz & Flashcards