Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Sajberlena - 17 oktober 2011 17:31

Dag no 8 sedan felanmälan no 1.


Har vi telefon? Nope.

Funkar internet? Ja, i tiominuntersintervaller.

Skulle ni komma och laga det idag? Japp.

Har ni varit och gjort det ni lovade? Nope.


Har jag anledning att vara sur? Jodå, jag tycker faktiskt det!


Kan jag ringa och klaga? Nä. Jag har INGEN TELEFOOOOOON!!!!   


Kan jag ringa från mobilen och klaga? Nä. Jag har INGEN TÄCKNING!!!   


Av Sajberlena - 17 oktober 2011 15:03

Lillfisen lärde sig ju att simma i våras. Sen har det inte blivit så mycket simträning som var tänkt i sommar, inte så mycket badande heller... Vet faktiskt inte varför!


Nu går de i simskola med hela klassen några gånger och han är väl inte precis nån delfin dårå. Alltså har han fått vara i den LILLA, hemska, förödmjukande bebisbassängen tillsammans med andra icke-delfiner, medan de riktiga delfinerna fått simma i den djupa pölen... Ajajaj - kränkningen har upplevts som gränslös.


Förra gången sa simläraren att "nästa gång, då minsann!" skulle han få vara i den stora han också.


Nu hoppas jag bara att löftet infriades. För när ens lillfis springer iväg till skolbussen "stora bassängen, stora bassängen" så är jag inte säker på att jag klarar hantera allt det besvikna och lessna som kommer hem i en stor hög ikväll om det glömts bort... 





Av Sajberlena - 17 oktober 2011 07:35

1. Telefonen fungerar inte.

2. Nätet fungerar ibland.

3. Vi har inget varmvatten.

4. Somliga av oss försov sig idag. Dock inte jag.


Underbara måndag - var har du varit hela mitt liv??


För idag ska telefonen bli lagad, nätet börja fungera igen, maken komma ihåg att elda och ikväll lägger vi oss i tid så att alla kommer upp när de ska imorgon!


Kan det bli bättre?


Imorgon är det tisdag och då vaknar vi upp till en helt ny värld.


Imorgon kommer vår mackcontainer. Fast bara containern, resten är fortfarande "restnoterat". Men en container är ett stort steg i rätt riktning!


Idag blir en bra måndag, det känner jag på mig!   

Ovido - Quiz & Flashcards