Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Telia?? Teeeliiiiaaaa???

Av Sajberlena - 17 oktober 2011 17:31

Dag no 8 sedan felanmälan no 1.


Har vi telefon? Nope.

Funkar internet? Ja, i tiominuntersintervaller.

Skulle ni komma och laga det idag? Japp.

Har ni varit och gjort det ni lovade? Nope.


Har jag anledning att vara sur? Jodå, jag tycker faktiskt det!


Kan jag ringa och klaga? Nä. Jag har INGEN TELEFOOOOOON!!!!   


Kan jag ringa från mobilen och klaga? Nä. Jag har INGEN TÄCKNING!!!   


 
 
Lisa Arvidsson

Lisa Arvidsson

18 oktober 2011 15:32

Hej Lena!

Jag har gjort mitt bästa för att försöka hitta vilket som kan tänkas vara ditt abonnemang hos oss. Helt ensam Lena på din ort är du ju inte men jag tror att jag kan ha hittat rätt - och i så fall ser jag att en tekniker är på gång och undersöker felet nu. För att vara exakt så aktiverade teknikern uppdraget för ett par timmar sedan så för tillfället kan jag inte se om det är helt klart eller om det fortfarande kvarstår arbete att göra. Men på gång är det alltså åtminstone!
Så jag vågar hoppas på att du ska kunna ha fungerande telefoni och bredband till ikväll.
Jag får be om ursäkt för att teknikerbesöket dröjde en dag längre än tänkt. Ska jag gissa, så beror det på att teknikerna har haft mycket att göra i ditt område men säkert kan jag inte uttala mig. Oavsett anledning så förstår jag att det är irriterande att det ska behöva ta sån tid att få felet löst - särskilt som du stött på svårigheter att ens anmäla felet.
Angående dina synpunkter på bristen på personlig kontakt när du vill anmäla ett fel, så har jag inte mycket värme att komma med där... Det beror som du nog kan ha gissat på så kalla saker som kostnader och effektivitet. Om så många av våra kunder som möjligt kan anmäla sina fel via våra automatiska ingångar, så kan felen bli lösta fortare och till en lägre kostnad, vilket ju i slutändan även gynnar alla kunder i form av lägre priser. Självklart är det inte meningen att din amälan ska försvinna på det sätt som den har gjort för dig, att det ändå hände beklagar jag verkligen!
Jag ska också ta vidare dina synpunkter så att de kommer fler till del inom företaget.
Ett tips när du vill dela med dig till oss om synpunkter och förbättringsförslag, är den här sidan: www.telia.se/tyckomtelia När du skriver där tar handläggare emot dina förslag och vidarebefordrar dem till rätt person. Så då slipper du också känslan av att behöva vara irriterad mot en person som inte är skyldig ; )

För fall där det går bra med skriftlig kontakt, kan jag förresten också tipsa om våra övriga kontaktvägar. Du hittar dem via www.telia.se/kontakt

Hoppas att du får en fortsatt fin vecka nu i alla fall - även om måndagen inte erbjöd riktigt allt det du hoppades...

Lisa Arvidsson
Telia kundservice

http://www.telia.se

Sajberlena

18 oktober 2011 22:19

Tack Lisa! Min respons blev så lång så den fick bli nästa inlägg...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards