Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Sajberlena - 8 oktober 2011 09:12

...såhär på morgonkvisten...


Funderar lite på det här med Juholt och hans hyra. Och så tänker jag såhär;


Om det nu stämmer, som han säger, att han angivit att han delar bostaden med sin sambo på sin vad-det-nu-är-de-skickar-in-blanketten, bifogat sitt hyresavtal där både hon och han står inskrivna - vem har då fått den här blanketten och vem har beslutat om att betala hela hyran? Någon måste ju stämplat ett OK, attesterat utbetalningarna och granskat hans äskande?


Eller fungerar det bara så i den riktiga världen, den utanför riksdagsvärlden?


Om jag skickar en blankett någonstans där jag vill ha pengar för något så inbillar jag mig alltid att det sitter en mottagare som LÄSER mitt lilla papper, registrerar den någonstans och sedan, i någon form, beslutar ett ja eller nej. Eventuellt beslutar de att "eftersom du är sambo så får du bara hälften".


Jag kan inte låta bli att undra - hur går det till i den där världen egentligen?


Har han varit så ärlig som han säger så borde väl inte dubbelt för mycket pengar kunnat betalats ut?


Eller... tänker jag sådär vettlöst korkat nu igen...?


Skit samma. Nu ska jag få belysning i mitt dressingroom. Det är betydligt viktigare än både Juholt, regeringar och blanketter!

Ovido - Quiz & Flashcards