Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Drabbad av speljävulen

Av Sajberlena - 16 april 2010 18:56

Maken och jag, varma mackor och en flaska vin.


Det kan ju bara sluta på ett sätt... Japp, djupsinniga diskussioner!


Ska vi vara med i Postkodlotteriet eller inte....?


Jag är i princip mot spel om pengar. Nästan allergisk. Gillar inte grejen, anser att det är likvärdigt med telefonförsäljning (ni som följt mitt bloggande vet ju hur överdrivet förtjust jag är i såna, host host). "Köp och lyckan är gjord" och man köper och är lika tjock, lika trist och lika grå när man betalat liksom. Ingenting för mig, jag är tjock, trist och grå utan att köpa. Av telefonförsäljare. Annars är jag bra på shopping!


Men jag är människa - jag är girig! Inte missunsam, inte avundsjuk men girig! Ska grannarna vinna så ska jag vara med!


Alltså har jag fallit för det som är syftet med hela upplägget i Postkodmiljonären. Girigheten... Det räknas väl till en dödssynd va? Nåja - jag uppfyller förmodligen redan de övriga, så varför inte löpa linan fullt ut. Dessutom är dödssynderna uppfunna av katolska kyrkan, där är jag inte ens med och då räknas det nog inte. Jag menar, räknas inte pedofili in i de sju så gör nog inte Postkodlotteriet det heller. Känner mig lugn på den fronten.


Och OM nu inte mina grannar är med och jag vinner massor av miljoner så lovar jag att dela med mig! Lite grann. Åtminstone ska jag bjuda byn på en hejdundrande fest. Eller kanske lite kalas. En grillad korv och en fanta. Kanske.


Haha, jag ska bli spelare! Coolt - har aldrig varit det förut!

För vi ska gå med i Postkodlotteriet!   

 
 
Ingen bild

Carina P

17 april 2010 15:04

Själv sitter jag snygg klädd och välsminkad varje fredag , ifall dom knackar på dörren.....hahaha. Det börjar bli trist nu har gjort det i typ 3 år...

 
Ingen bild

Lena herself and no other

17 april 2010 18:41

Ojdå... Men du - hoppa över det en fredag, behåll mockningskläderna på och skippa hårtvätten några dagar. För har de inte kommit innan kan du ge dig 17 på att de kommer då!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards