Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

Fredsavtal med Telia

Av Sajberlena - 18 oktober 2011 19:42

Telia har hört av sig igen;


Hej Lena!


Jag har gjort mitt bästa för att försöka hitta vilket som kan tänkas vara ditt abonnemang hos oss. Helt ensam Lena på din ort är du ju inte men jag tror att jag kan ha hittat rätt - och i så fall ser jag att en tekniker är på gång och undersöker felet nu. För att vara exakt så aktiverade teknikern uppdraget för ett par timmar sedan så för tillfället kan jag inte se om det är helt klart eller om det fortfarande kvarstår arbete att göra. Men på gång är det alltså åtminstone!
Så jag vågar hoppas på att du ska kunna ha fungerande telefoni och bredband till ikväll.
Jag får be om ursäkt för att teknikerbesöket dröjde en dag längre än tänkt. Ska jag gissa, så beror det på att teknikerna har haft mycket att göra i ditt område men säkert kan jag inte uttala mig. Oavsett anledning så förstår jag att det är irriterande att det ska behöva ta sån tid att få felet löst - särskilt som du stött på svårigheter att ens anmäla felet.
Angående dina synpunkter på bristen på personlig kontakt när du vill anmäla ett fel, så har jag inte mycket värme att komma med där... Det beror som du nog kan ha gissat på så kalla saker som kostnader och effektivitet. Om så många av våra kunder som möjligt kan anmäla sina fel via våra automatiska ingångar, så kan felen bli lösta fortare och till en lägre kostnad, vilket ju i slutändan även gynnar alla kunder i form av lägre priser. Självklart är det inte meningen att din amälan ska försvinna på det sätt som den har gjort för dig, att det ändå hände beklagar jag verkligen!
Jag ska också ta vidare dina synpunkter så att de kommer fler till del inom företaget.
Ett tips när du vill dela med dig till oss om synpunkter och förbättringsförslag, är den här sidan: www.telia.se/tyckomtelia När du skriver där tar handläggare emot dina förslag och vidarebefordrar dem till rätt person. Så då slipper du också känslan av att behöva vara irriterad mot en person som inte är skyldig ; )


För fall där det går bra med skriftlig kontakt, kan jag förresten också tipsa om våra övriga kontaktvägar. Du hittar dem via www.telia.se/kontakt


Hoppas att du får en fortsatt fin vecka nu i alla fall - även om måndagen inte erbjöd riktigt allt det du hoppades...


Lisa Arvidsson
Telia kundservice


----------------------------------------------


Lisa - you just made my day!


Det beror inte lika mycket på att du kommer med goda nyheter som det faktum att du lagt ner tid och möda på att lokalisera mig!


Jag kan nu meddela dig och resten av omvärlden att vår telefon är fullt fungerande, att mitt internet är stabilt och att jag fått både SMS och en lapp i brevlådan om att felet är fixat. Vi har t o m fått ett telefonnummer till Ericssons kundtjänst att ringa för det fall det inte fungerar - det har vi aldrig fått förr vad jag kan minnas... Jag vill inte påstå att det gör saken sämre på något sätt.


Faktum är att jag börjar känna mig riktigt snäll igen!


Ska vi ägna ytterligare ett par rader till det filosofiska inslaget om vårt kylslagna samhällsklimat så närde jag väl inga större förhoppningar om att ni skulle dra igång någon omorganisering "back to the good, old days" såhär på tisdagseftermiddagen - man kan väl inte få allt förmodar jag. Men jag har försökt att ge en något sånär fördjupad bild i vad som EGENTLIGEN stör mig när saker krånglar. Bristen på kommunikation. Trygg, bekväm och tydlig kommunikation.


Eller ja, jo, lite störd blir jag av att inte kunna ringa ut, ta emot samtal och av att försöka hindra en nätspelande 15-åring från att hoppa från taknocken av  ren "vi har inget nät nu igen det går för fan inte att bo här"- desperation också... Telefon och internet är ju som sagt grundvillkor för att man ska kunna ta del och vara en del av dagens samhälle över huvudtaget. Bor man dessutom som vi, inbäddade bland gran och tall på landet är det snudd på ännu viktigare. Det är långt till barnens kompisar och fritidsnöjen och med obefintlig mobiltäckning är fungerande telefon livsnödvändig - behöver barnen få tag på oss måste de kunna nå oss.


Kostnadseffektivisering, konkurrenskraft och ekonomi är mitt yrke, mitt liv och min religion. Trots det så försöker jag se över kanten och inser hur mycket omätligt värde det faktiskt kostar att exempelvis ringa några ören billigare. Förstår gör jag, fullt ut. Men jag tycker inte om...


Nåväl, som sagt - nu börjar jag bli snäll igen, nu kan vi bli vänner för den här gången och nästa gång lovar jag att använda mig av era länkar. Kanske. Om jag inte rent av ska göra det nu... Ska fundera på saken!


Ha en bra vecka du med och hälsa Telia att de ska vara glada att de har dig!


/Lena 


PS! Nästa gång kanske jag slipper ringa felanmälan alls - jag kan väl bara skriva ett inlägg här så kommer ni?   












 
 
Lisa Arvidsson

Lisa Arvidsson

19 oktober 2011 13:31

Hej igen!
Vad kul att läsa att du uppskattade mitt lilla (ehrm) skriveri ; )
Och förstås kul också att teknikern lyckades få igång dina tjänster! Jag förstår att de har varit saknade...
Men jag vågar inte rekommendera att du bara skriver här om det blir något som krånglar igen... Nog för att vi försöker snappa upp alla blogginlägg som skrivs om/till Telia, men säkrast är det trots allt att kontakta oss direkt... Gäller det å andra sidan inget specifikt problem som kräver en lösning och det helst snabbt, då har vi gärna kontakt med dig här också : )

Ha det fortsatt fint!

/Lisa

http://www.telia.se

Sajberlena

19 oktober 2011 13:39

Haha, ´kej rå... Jag fortsätter knappa mig fram på telefonen om det behövs! ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards