Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

En Award! Till MIG!!

Av Sajberlena - 19 oktober 2011 09:46

Nu har jag fått en Award utav riesling som jag, halvt rörd till tårar, med glädje tar emot och stolt tackar för!   


Reglerna lyder; När du fått awarden ska du länka till den du fått den av, fullborda de fem meningarna samt skicka den till fem andra bloggar.


1. När ingen ser eller hör mig… pratar jag alltid med mig själv… Tänker högt, utan att jag tänker på det. Många, långa och intressanta diskussioner brukar jag ha med mig själv i bilen. Jag hoppas i alla fall att jag bara gör det när jag är själv? Shit… jag kanske gör det annars också? Gaaah vad jobbigt det blev nu… 


2. Jag går aldrig hemifrån utan… att ha glömt något. Oftast mobiltelefonen, plånboken eller något annat världsligt ting. Oftast blir jag väldigt stolt över mig själv de gånger jag kommer ihåg att ta med mig eventuella barn som skall med. Det är inte alltid jag lyckas där… 


3. Min blogg heter som den gör för att jag… en gång för länge sedan jobbade ihop med en VVS-ingenjör som heter Gunnar. Det var på den tiden mail och internet var en ny uppfinning och jag fick en egen mailadress första gången någonsin (jojo, känn på den! Man har ju varit med ett tag…). Gunnar lärde mig hur man skickade mail och när jag stolt lyckades klicka på ”skicka” dunkade han mig i ryggen skrattade och sa ”Wow, Cyber-Lena!” och sen hette jag så. Det har blivit ett stående, försvenskat alias för mitt alter ego på nätet i de flesta sammanhang.


4. Om jag vågade skulle jag… söka jobb som kåsör. Men det törs jag inte för jag betvivlar min förmåga att kunna leverera på kommando och med deadlines.


5. Om tio år kommer jag att… vara den som alla ”Jag förändrade mitt liv”- artiklar handlar om! Smal, fräsch och hurtig kommer jag berätta om hur man med framgång lyckas ta tag i dekadensen, finner inre lugn och hur man lever i nuet.
Jag kommer berätta om hur otroligt enkelt det egentligen var att sluta röka, hur man gör bästa potatisavkoket och hur man motiverar sig till att kliva upp klockan gryning och möter dagen med en nätt löparrunda på en timme eller så.
Eller… eller så kommer jag helt enkelt leva som idag men i ett färdigrenoverat hus med fungerande badrum… Förmodligen i kombination med vallningar, östrogentabletter och ett badrumsskåp fyllt med ansiktskrämer för skrynklig hy.    



Jag skickar denna vidare till fem andra bloggar som jag är nyfiken på nu då;

catten.bloggplatsen.se

hea71.bloggplatsen.se

renovationaryroad.bloggplatsen.se

endastgossar.bloggagratis.se

anna-i-dungen.bloggplatsen.se

 
 
riesling

riesling

20 oktober 2011 10:29

Se där - vad mycket kul jag inte visste om dig ...

http://riesling.bloggplatsen.se

Sajberlena

20 oktober 2011 12:25

För att inte tala om hur mycket jag inte ens visste om mig själv! Det kanske är tur att man inte rannsakar sig själv för ofta...? ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards