Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

Behovsanpassad shopping? Boring!

Av Sajberlena - 10 augusti 2010 23:29

Mobiltelefoni är inte något jag lägger större vikt vid i mitt liv. Jag har en mobil, jag använder den ungefär aldrig och oftast glömmer jag den hemma eller på jobbet. LIka ofta glömmer jag att sätta igång den eller så vilar den i ett hörn med urladdat batteri. Och folk blir tokiga på mig! "Du SVARAR ju aldrig" upprepas som ett mantra i mitt mobilsvar när jag väl hittar/sätter igång/kommer ihåg den.


Att man ständigt skall vara nåbar och att man inte kan leva livet utan att alltid kommunicera på ett eller annat sätt ingår inte i min livsfilosofi. Nu tycks jag förvisso vara ganska ensam om just den filosofin, men som alla stora filosofer bidar jag min tid, väntar på att även resten av världen skall komma till insikt och jag kan ställa mig med armarna i kors och nicka ett "vavadejasa".


SMS tycker jag däremot är en ganska bra hittepåsak! För det kan jag skicka när jag hinner, mottagaren läsa när vederbörande har tid och svara när det är läge. Eller inte svara alls, vilket man vill.


Alltså har jag en mobil, jag använder den ytterst lite och då mestadels till SMS. Man måste även lägga på minnet att jag faktiskt bor i skogen utan mobiltäckning och att man måste skicka SMS genom tredje fönstret från vänster i runda rummet. Annars kan man lika gärna låta bli. Att ta kort med den är fullständigt meningslöst. Det går men man ser aldrig vad korten föreställer vilket förtar vitsen med det hela lite grann.


Hur som helst - nu har jag fått ett infall och köpt en ny mobiltelefon! Surfade runt lite och såg en söt liten bild på en mobil. Jag visste inte alls vad det var, jag köper mobiler som jag köper bilar ungefär. Den "talade" liksom till mig. Klicketiklick och den är på väg hem till lilla brevlådan! Liiiiite dåligt samvete bara då jag för första gången på många år lämnar Nokia men vaffan - livet är en chansning!


Nu får jag nästan ge resten av familjen konstgjord andning så de inte kvävs av elaka skrattsalvor. Av nån anledning ser det något humoristiskt med att jag köpt just en sån mobil... Bah!  


Varför skulle inte jag behöva en Ericsson Xperia X10 mini????

Jag bara undrar?   







 
 
F

F

12 augusti 2010 11:02

KLart du behöver en sån. Om du lär dig den ;)

Sen är det ju en fördel att ta med sig den.. det är liksom grejen med det.

Håller med, det bästa är sms

http://dagligdags.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards