Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Sajberlena - 17 augusti 2010 09:25

Jag jobbar mitt i stan. Det betyder att jag varje dag parkerar min lella bil på någon ledig parkeringsplats som stan har att erbjuda. Erbjuda till hutlösa timpriser alltså.


Hela förra året köpte jag parkeringskort för en månad i taget. 250 spänn. No big deal.


Men i januari glömde jag bort det och parkerade utan kort i rutan. Jaaa, tiden gick och det blev liksom inte av att jag köpte något...


Nu har jag parkerat utan parkeringskort, utan att erlägga en spänn i automaterna och utan att få p-böter en enda gång i SJU månader!!! Parkeringskorten hade uppgått till 1 750 spänn. En parkeringsbot kostar 300, ev 400 spänn.


Det känns som om jag kan ta det!    


Frågan är: vad ska jag göra för alla pengar jag sparat?  Och är det så att p-vakterna gör sitt yttersta för att undvika bötfälla en Spykersaab med ny växellåda?   


Ovido - Quiz & Flashcards