Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Sajberlena - 9 augusti 2010 09:22

Tillbaka på jobbet efter en hel månad.


Allting är liksom precis som det var när jag gick hem! Helt sjukt - man tycker ju att någonting borde hänt?! Det känns som jag har varit Törnrosa och sovit i hundra år, vaknar och allt fortsätter precis som det var...


Samma grävskopa står på vägen utanför, samma gubbar gräver ner nåt eller anlägger nåt eller bygger nåt (vet ärligt talat inte riktigt vilket) och jag får en känsla av att de liksom stått där sen jag gick hem. Utan att ha gjort någonting alls, bara... stått...


Alla papper ligger kvar där jag la dem (fast det har tillkommit en liten hög, snyggt travad i hörnet på skrivbordet) så det känns som jag gick hem igår.


Vet inte vad jag hade förväntat mig egentligen. Men jag trodde nog det skulle vara... annorlunda...


För det kan väl inte vara så att om jag försvinner stannar hela världen? Wow i så fall! Shit, jag är nog mer betydelsefull än jag vet om...   


Nu känns det inte som jag haft semester alls! Det känns som jag åkt hem, ätit middag och åkt tillbaka.


Buuuhuuuu - jag behöver SEMESTER!!   

Ovido - Quiz & Flashcards