Direktlänk till inlägg 14 augusti 2010

Djupa dialoger

Av Sajberlena - 14 augusti 2010 21:53

Glad i hågen svischade jag iväg i Spykersaaben för att hämta upp min nya vän, The Great Mobile, på postutlämnings.... f´låt, posten finns ju inte längre - på OK-utlämningsstället i tätorten.


Hemkommen packar jag med stor iver upp lilla lådan med dyrgripen.


Ooooo så fiiiiiin! Jag visste ju det, det är PRECIS en likadan som mellanfisen precis fått! Eller...? Jomen, det ÄR det väl?


Men vänta här nu. Mellanfisen har ju det näpnaste lilla utdragbara tangentbord på sin. Hur många beståndsdelar jag än monterar ner min lilla svarta i så står något tangentbord icke att finna... Hm. Hm hm. Tja, spelar ingen roll! Vem behöver tangentbord när man har värsta tapp-tapp-på-skärmen-mobilen, jag bara undrar! Coooooolt!


Tapp-tappar lite och sviiiiisch-sviiiischar lite med tummen hit och dit och det känns som man styr hela världen med fingertopparna! Amazing...


Högt Älskade Maken ansluter. Följande upplyftande dialog utspelas:


H Ä M: Får jag se på den?

B M N M (Bimbo Med Ny Mobil): Aaa, vassego!

H Ä M: Men... Varför är det inget tangentbord?

B M N M: Vet inte!

H Ä M: Vet inte?? Men du sa ju att det var en likadan som Mellanfisens?

B M N M: Jo, men det var visst inte det...

H Ä M: Men vaffan - du måste ju veta vad du har KÖPT?

B M N M: Jamen det vet jag ju! Jag trodde kanske men ah... Nämen jag vet inte, den SÅG liksom likadan ut... Å vem behöver tangentbord alltså, man kan sköta hela mobilen med tummen!

H Ä M: Men herreguuuud, du lägger flera tusen på en grej och du vet inte ens vad det ÄR?

B M N M: Vet jag väl visst, jag SÅG den ju på en bild! Den såg ju likadan ut!

H Ä M: Jösses... Du är ju sanslös!

B M N M: Aaa, jag vet! Å så har jag en sanslöst snygg mobil också! Kan du hjälpa mig här och hitta var man SMS:ar?  


*

Jag fick ingen hjälp, men jag kunde själv! Fast första SMS:et gick inte så bra, jag skickade till storsonen och fick tillbaka svaret: Mamma?


Fast jag tror jag får vara lite försiktig närmaste framtiden. Mina bilaffärer och nu moBILaffärer tenderar till att öka Älskade Makens antal grå hår. Han är kanske lite känslig av sig, det får man ju respektera!   




 
 
F

F

15 augusti 2010 09:06

du får släppa till lite mer ;)

Håller dock med honom, en fördel att veta vad man faktiskt köpt..

http://dagligdags.blogg.se

Sajberlena

15 augusti 2010 10:30

*tapp-tapp-tapp svisch-svisch* Släppa till och släppa till... Jag har inte TID med sånt! *tapp-tappeti-tapp svisch-svischeti-svisch* Jag har en mobil att ta hand om! *tapp-tapp-tapp...*

 
Mad

Mad

15 augusti 2010 13:29

Finns ju två versioner, den med tangentbord verkar dock lättast. Xperia mini är inte så jävla najs dock, känns som en leksak.

http://auroranebulosa.bloggplatsen.se

Sajberlena

15 augusti 2010 14:03

Det ÄR en leksak! Ger mig fan på att jag kan få den till att fixa mig kaffe när jag ropar - ska bara hitta funktionen! :D När jag lärt mig ringa på den alltså... En sak i taget! ;)

 
F

F

15 augusti 2010 15:31

hmm sånt ska man ta sig tid för.

Sen får vi dela på patentet ;)

http://dagligdags.blogg.se

Sajberlena

15 augusti 2010 17:03

Definitivt! Och eftersom jag är en generös natur så ´kejrå! :) Trots allt kan det ju vara bra att veta att man inte är ensam om konstiga cravings...

 
F

F

16 augusti 2010 22:27

sådär, då har jag lagt upp en länk så du hittar alla frågor lätt. Listor finns i början av den kategorin. Sätt igång!

http://dagligdags.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards