Direktlänk till inlägg 4 augusti 2010

Sökes: sympatier.

Av Sajberlena - 4 augusti 2010 11:21

Egentligen får man inte beklaga sig när man har det som jag. Inte utan att man slutar klagosången med ”men jag ska inte klaga eftersom vi lever i ett land som inte varit i krig sen stenåldern och vi HAR det ju egentligen jättebra”.


Blahablaha!


Nu är det såhär att jag är ingen ädel, nobel och vacker-på-insidan-människa, jag är en gnällig, missnöjd och sur kärring som tänker gnälla preciiiis hur mycket jag vill, trots tak över huvudet och mat på bordet! Maten är aldrig god i alla fall…

För min vattenförsörjning i det här huset funkar fort-far-ande inte som den ska, mina barn bråkar och min man förstår mig inte! Dessutom har halva min ”egna” semestervecka gått och jag har inte gjort nå-gon-tiiiing av allt jag tänkte göra! Det enda som är uppåt i det här huset är min vikt…   


Antingen regnar det och jag får ägna hela dagarna åt att tvätta om all tvätt som jag redan tvättat två gånger, eller så måste jag planera massa matinköp (mellansonen är nu satt på mjölk-, vete-, soja- och äggfri diet, suuuuuuuuck, fattar ni hur mycket mjölk, vete, soja och ägg det är i all mat???), jag ägnar tid åt att gå runt och irritera mig på att hela huset ser ut som en återvinningsstation med skit som inte går att återvinna och jag orkar inte gå ner i källaren med saftmajan! Alltså står den på bänken i köket och tar upp massa plats och jag känner riktigt hur den hånar mig. I hörnen frodas Toddar och Moddar (våra nya husdjur, dammråttor, långhåriga sådana) och JAG VILL HA ETT BADRUM SOM FUNGERAR!!!   


Därtill släpar katterna in kadaver i form av fåglar och möss, sen äter de så de spyr. Inomhus. Kattungarna skiter visserligen i kattlådan men om någon varit där innan så går det lika bra på golvet! DE har inga problem med det! Nyss var det en som rev ner min fina kruka som gick i miljarder bitar eller åtminstone fyra-fem och jag är beredd att låta dem följa med ner i soptunnan. Kattungarna alltså.


Snart är semestern slut och jag vill inte börja jobba för jag är ju inte FÄRDIG med mina fönster och jag behöver flera veckors semester till och jag ville ju plocka jordgubbar men det hann jag inte och nu är de slut och snart är blåbären också slut och NÄR ska jag hinna ut i skogen och plocka dem och hur ska jag kunna rida när det bara ösregnar varenda gång jag drar på mig ridbyxorna och varför får jag inte gnälla bara för att det är fred i landet och jag har tak över huvudet när jag ändå inte har något badrum och stopp i brunnen och varför är det ingen som har lärt mina barn att städa och plocka undan efter sig måste jag verkligen göra allt själv????   


Det är faktiskt SYND om mig! Åtminstone just nu.


Bara så ni vet.   

 
 
Ingen bild

Carina P

5 augusti 2010 12:12

Du har mina fulla sympatier : ) Det äääär synd om dig. Men ta det lugnt. Blåbär finns att köpa på affären, jordgubbar likaså. Saftmajan kommer att gå ner i källaren till slut, jag lovar. Städningen.....den ska man inte ta så hårt på så här på sommaren. Det kan man fila på till hösten. Toa och vatten...tur det är sommar så man kan tvätta sig ute och om jag inte har sett fel så finns det utedass nere på gården : )Så kära vän lyd ett gott råd...parkera i hammocken med en synnerligen god bok och njuuuuuuut !!! Kram !!

 
riesling

riesling

6 augusti 2010 09:14

Man får VISST beklaga sig ibland!
Vissa dagar är det så, bara ...

http://riesling.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

inavlet och kadavret

13 augusti 2010 13:52

"Därtill släpar katterna in kadaver i form av fåglar och möss, sen äter de så de spyr. Inomhus."
mmuumms va gått. vad säljer du katterna för ??
http://godamatfavoriter.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

Lena herself and no other

13 augusti 2010 22:49

Mhm. Och smaken är som bekant olika...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards