Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

Back to school - YEEESSSSS!!!

Av Sajberlena - 24 augusti 2010 07:59

Rutiner, ordning och reda har återvänt och slagit ut slapphet, likgiltighet och dekadens! Kaoset efter hemmavarande barn, hemmajobbande morsa och ständiga överraskningar är till ända. Bråkiga barn, tjafs om ingenting, långtråkighet och tristess är ett minne blott.


Barnen börjar skolan!!


Mooahhahaha - en hel, lång hösttermin ligger framför dem. Upp mitt i nätterna, ut i kylan, vänta på bussar, långa tråkiga skoldagar med tjatiga lärare och tonvis med läxor väntar. *Vink vink med vita näsduken; Ha en bra dag älsklingar!*   


Där fick de små liven - så går det när man inte vill städa sina rum! Ha!   


Kanske de har vett att uppskatta hemmets trygga vrå och mammas ganska enkla regler om ett par dagar... Hmpf.


Fast ärligt talat. De såg inte helt missnöjda ut när de travade iväg i morse... Hm. Faktum är att de var liksom lite... uppspelta nästan.

Som fångar som äntligen får lämna sin bur på något vis...     


Äh, jag såg nog fel...



 
 
Johanna

Johanna

24 augusti 2010 14:55

du skriver så bra, haha... :) det är så det går när man inte städar sina rum :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Sajberlena

24 augusti 2010 15:49

Tack! :)

 
sus

sus

24 augusti 2010 15:18

Klart du såg fel :) Tror nog de kan va skönt för så väl liten som stor...när rutinerna är återställda :)

http://dusisus.bloggplatsen.se

Sajberlena

24 augusti 2010 15:48

Ja, det går inte att komma ifrån - det ÄR skönt när livet återgår till normaliteter igen! :)

 
Emilia

Emilia

24 augusti 2010 15:32

Bildbomb hos mig just nu! :) Fin blogg du har. Kommentera gärna :)

http://www.emiizfourever.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

24 augusti 2010 20:48

Härlig blogg! :)

http://karinph.bloggplatsen.se

Sajberlena

24 augusti 2010 21:11

Tack!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards