Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Fö´lsedagar

Av Sajberlena - 27 augusti 2010 06:56

Idag fyller Högt Älskad Make massa år.


Tradition och vana trogen väcks hela högen med arvingar upp strax efter sex - det är liksom nödvändigt för att sedvanligt gratulerande på sängkanten skall fungera innan alla måste dra iväg åt olika håll och mot olika utmaningar. Alla stapplar ur sängarna och vet knappt varför...


Maken var så trött så han med nöd och näppe orkade öppna presenterna, vi andra orkade inte notera vad han fick. Blev han glad? Förmodligen, men mellan present tre och fyra fick vi nästan knuffa på honom för att han inte skulle somna.


Födelsedagar är viktigt när man är liten. Men när man uppnått den högaktningsvärda ålder som maken gjort idag bryr man sig inte lika mycket om morgongratulerandet. Fick maken välja skulle han nog hellre sovit en timme till och tagit emot sina presenter på kvällen, pigg och glad.


Födelsedagar är kul. Men nu ska vi, hela familjen, släpa oss igenom den här dagen med grus i ögonen och förmodligen dö framför TV:n ikväll.


Jag tror vi ska byta traditioner...   

 
 
F

F

27 augusti 2010 17:10

låter bra det. Låter som en tradition som bör ändras. Hoppas det blir födelsedagsligga då.

http://dagligdags.blogg.se

Sajberlena

27 augusti 2010 19:33

VA? Ikväll??? Jag som är dödstrött redan NU??? Nädu - ikväll blir det huvudvärk! ;)

 
F

F

28 augusti 2010 20:12

ikväll då?

http://dagligdags.blogg.se

Sajberlena

29 augusti 2010 13:46

Långdragen huvudvärk ;)

 
F

F

31 augusti 2010 07:15

har den gått över?
Tänker på dig, inte gubben ;)

http://dagligdags.blogg.se

Sajberlena

1 september 2010 07:51

Japp! Den har övergått i kraftig förkylning...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards