Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Friday evening

Av Sajberlena - 26 mars 2010 21:48

Hämtade lillfis på kalas direkt efter jobbet, alla ungarna var ute och sprang utan jackor - det var väl 18 grader i solen och alldeles ljumma vindar. Tänk vad alla människor är så himla glada nu för tiden, det är som en ny värld!


Direkt upp till hästen med nytt träns, ny grimma och ett helt nytt bett - spänningen var oliiidlig; skulle hon sluta fara runt som ett jehu eller inte... Jaaa, det skulle hon!!!


Hon brottades lite med mig först, lite bockningar, lite bakutkickar och lite brall hit o dit. Det är jobbigt med ett skarpare bett, inte alls lika enkelt som innan. Men hon coolade ner sig efter en stund och gick så fint så fint! Ja, ända till den där livsfarliga, hästätande kaninen kom skuttande över vägen förstås, för då fick vi väl en hjärtattack eller nåt! Ganska häftigt att en mastodont som en häst kan tvärvända på en tio-öring med alla fyra hovarna på en gång. Ännu häftigare att man lyckas sitta kvar när hon får sina spel... När det gäller henne får man vara beredd på allt, HELA tiden.


Nu ska det byggas upp lite muskler och jobbas upp lite kondis, hon är inte i världens trim precis efter den här vintern. Det är inte jag heller kan jag erkänna. Nackdelen med att inte ha ridhus i närheten är att man är aningen utlämnad till naturen och den har ju som bekant varit dränkt i snö i flera månader. De promenadritter som har fungerat med sporadisk intervall har inte bidragit till någon vidare form. Men nu är ridbanan i användbart skick och nu är vi på G!


Sen hem, duscha och inmundigande av kall pizza. Ett tappert försök att se på TV vilket obönhörligen ledde till lite slummer på soffan. Rycktes upp ur den slummern av lessen liten son som spelat Nintendo DS och besegrat sista bossen, glömt spara spelet och därmed gick segern förlorad... Det är inte lätt att vara liten alla gånger.


Nu tror jag att jag ska välta omkull mig lite, för jag är dödstrött. Ja, jag VET att det är extremt tidigt, men jag ska upp tidigt och åka till Ostkakeland ju!


Så, godnatt Sweden - wherever you are...



 
 
Ingen bild

Annakarinsol

27 mars 2010 10:14

Så härligt att se att du är grön, Lena!
Trevlig helg!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards