Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Sajberlena - 26 mars 2010 21:48

Hämtade lillfis på kalas direkt efter jobbet, alla ungarna var ute och sprang utan jackor - det var väl 18 grader i solen och alldeles ljumma vindar. Tänk vad alla människor är så himla glada nu för tiden, det är som en ny värld!


Direkt upp till hästen med nytt träns, ny grimma och ett helt nytt bett - spänningen var oliiidlig; skulle hon sluta fara runt som ett jehu eller inte... Jaaa, det skulle hon!!!


Hon brottades lite med mig först, lite bockningar, lite bakutkickar och lite brall hit o dit. Det är jobbigt med ett skarpare bett, inte alls lika enkelt som innan. Men hon coolade ner sig efter en stund och gick så fint så fint! Ja, ända till den där livsfarliga, hästätande kaninen kom skuttande över vägen förstås, för då fick vi väl en hjärtattack eller nåt! Ganska häftigt att en mastodont som en häst kan tvärvända på en tio-öring med alla fyra hovarna på en gång. Ännu häftigare att man lyckas sitta kvar när hon får sina spel... När det gäller henne får man vara beredd på allt, HELA tiden.


Nu ska det byggas upp lite muskler och jobbas upp lite kondis, hon är inte i världens trim precis efter den här vintern. Det är inte jag heller kan jag erkänna. Nackdelen med att inte ha ridhus i närheten är att man är aningen utlämnad till naturen och den har ju som bekant varit dränkt i snö i flera månader. De promenadritter som har fungerat med sporadisk intervall har inte bidragit till någon vidare form. Men nu är ridbanan i användbart skick och nu är vi på G!


Sen hem, duscha och inmundigande av kall pizza. Ett tappert försök att se på TV vilket obönhörligen ledde till lite slummer på soffan. Rycktes upp ur den slummern av lessen liten son som spelat Nintendo DS och besegrat sista bossen, glömt spara spelet och därmed gick segern förlorad... Det är inte lätt att vara liten alla gånger.


Nu tror jag att jag ska välta omkull mig lite, för jag är dödstrött. Ja, jag VET att det är extremt tidigt, men jag ska upp tidigt och åka till Ostkakeland ju!


Så, godnatt Sweden - wherever you are...



Av Sajberlena - 26 mars 2010 10:11

Ööööhhh, det är så VARMT!


En stooooor   mitt på himlen och ljumma, kvalmiga vindar... Svettigt i bilen och dammiga trottoarer massor av vattenpölar överallt...  Såhär kan vi inte ha det!


Åtminstone känns det lite orättvist att man ska behöva sitta instängd på ett kontor och registrera fakturor när man kunde varit hemma och hängt tvätt. Utomhus. I solen. Eller fått hacka sönder de sista, svarta, äckliga snöhögarna som ligger i skugga och därför aldrig smälter.


Jobbar på med mitt synopsis för ett vidare spånande om nåt för radio, det går rätt bra. Jag har lite svårt att sortera bara, flyter lätt ut i tankarna och bygger vidare på det jag tänkte sist. Precis som när jag skriver här!

Om dokumentärradioreportern nu skulle tycka att det går att göra något intressant av det hela har jag fortfarande inte bestämt mig för om jag vill det, men vi har en förutsättningslös kontakt.


Det är lite tyngre än jag trodde det skulle vara, man lever liksom bara på och att se det  med skrivna ord är lite annorlunda. Jag har inga problem med det när jag plitar på brottstycken till min bok (som aldrig blir färdig) men nu plockar man ut valda delar och varje del måste liksom bearbetas på något vis. Lite jobbigt men samtidigt känns det väldigt nyttigt.


Tror det här är en ganska bra öppning för mitt eget välbefinnande, oavsett vad/om det blir något av det!


Nä, jobba pååååå....


Ovido - Quiz & Flashcards