Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Sajberlena - 24 mars 2010 16:31

Tadaaaa! Bekymret med mina allt-för-stora-tallrikar-till-mina-alltför-små-köksskåp har funnit sin lösning! Silvias utomordentliga sortiment i Gullabos egen lilla skattkammare Blommorna ordnade biffen, naturligtvis.


Se själva!


  


Det roliga var att jag frågade henne om vi kunde mäta diametern på tallriksstället så jag skulle vara säker. Silvia såg sig omkring efter något att mäta med och gick sedan till sitt eget skåp i affären och plockade ut - en exakt likadan tallrik som mina! "Är den större än den här?" Haha - nä, den är exakt lika stor...


Hennes problem var att de inte fick plats i diskmaskinen, därför använde hon dem inte hemma utan hade dem i affären. Jag säger ju att de är stora! De passar i min diskmaskin i alla fall. Visserligen lägger diskmaskinen av ungefär varannan disk, vilket ger upphov till vissa intressanta dialoger här i huset;


Jag: "Irriterande att tallrikarna inte får plats i skåpen..."

Maken: "Nä, men du - får de plats i diskmaskinen??"

Jag: "Jadå, jag har diskat allihop och det var inga problem"

Maken: "Jasså, funkade diskmaskinen?"

Jag: "Öööh... Jag sa just att jag har diskat allihop, alltså funkade det väl då va?"

Maken: "Jamen funkade diskmaskinen????"

Jag: "Eehh... Nä, den vägrade starta och sen brann den upp...??!!?? Hade den inte funkat hade jag väl inte kunnat diska tallrikarna i maskinen??"

Maken: "JAAAA, men jag menar FUNKAR DISKMASKINEN nu IGEN?"

Jag: "Åh, du menar så... Jaja, jo, den funkade en gång idag..."

Maken: "Jamen bra, då kan vi köra igång den nu för den är full."

Jag: "Okej".

Diskmaskinen: "Svosch, svosch, knäpp, brum, blinkblinkblink ---------------------"

Jag: "Nä, den funkar inte".

Maken: "Nää..."


Nu ska vi bara skruva ner alla köksskåp och hänga dem 3 cm högre upp, för tallriksstället är lite för högt för att passa in under skåpen!   

Ovido - Quiz & Flashcards