Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Sajberlena - 22 mars 2010 16:37

Veterinären idag då, ta bort stygnen från hundens bakben och kolla så att allt ser bra ut.

Det gjorde det. Bortsett från att hon vägrar gå på fyra ben... Hon hoppar obehindrat runt på tre, och dessvärre - enligt veterinären - är hon stark som en liten häst på de övriga tre benen och därmed ännu mer omotiverad att använda ett fjärde. Skogspromenaderna har byggt en muskelknuttehund! Nu är det inte något vidare bra, hon blir nämligen felbelastad i kroppen och detta kan i en förlängning ge andra problem än hoppande knäskålar.

Fick lite förslag på övningar att genomföra och hoppas att hon snart inser att hon är en hund...   


Sen en liten sväng till IKEA, nu har vi åter tallrikar att äta på och slipper äta ur kastrullerna. Haha, nä, det gjorde vi inte innan heller, men nu kan vi äta ur likadana tallrikar allihop. Två gånger utan att diska emellan! Dessutom kan vi bjuda fler än fem gäster och duka med enhetligt porslin, trevligt trevligt!


Å lite Citygross å lite Hööks och sen hem och packa upp, packa in och diska tallrikar.


Fick lite påskdille i affären men hejdade mig som den otroligt ståndaktiga, ekonomiska och betänksamma människa jag är (aahhahhahhaaaaa) men faktum är att jag köpte inga påsksaker.


När maken och jag en gång för 100 år sedan skulle påskpynta hämtade vi ner nån liten skokartong från vinden som det stod "Påsk" på. Den innhöll en kyckling och ett paket illgröna fjädrar... Nu har lådan blivit lite större, där finns t o m häxor i den, så vi klarar oss. Ska jag vara helt ärlig så pyntar vi inget vidare till påsk ändå, det blir en häxa och en björkpinne i nån vas. Om jag har jättemycket energi blir det nån fjäder i riset också, men känner jag inte för det så nä.   


Nä, jag är mer inne på det där med maten. Jag äääälskar bufféer i alla fomer, plockihopmat, och påsken är en av de helger där sådant tillämpas här hos oss. Kollade runt lite och kände en instinktiv längtan efter att stoppa vagnen full med lax, ägg och kyckling, ville köpa skinka och små ostar och massa roliga saker. När det är dags för sånt så tycker jag det är riktigt roligt att handla! Oooo, Västerbottenpaj kom jag på nu... Måste kanske göra en för säkerhets skull, bara för att prova så jag inte glömt hur man gör? Med lite gräddfil och stenbitsrom på... Uuuu, långt till påsk! Å lite fetaostpaj med ruccolasallad och oliver... Mhmmm.   


Men jag köpte i alla fall mustsmak till Soda Streamen. Den får barnen - själv smyger jag undan lite Apotekarnes längst ner i skafferiet men tala inte om det för nån!   


Ovido - Quiz & Flashcards