Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Fågelkvitter och andra störningar...

Av Sajberlena - 1 mars 2010 11:51

Öppnade dörren och släppte ut hunden imorse och i mitt halvvakna tillstånd kände jag en kraftig irritation över något utan att komma på vad det var. Efter ett tag upptäckte jag att jag blev irriterad på något ljud, det var inte tyst som det brukar så tidigt på mornarna. Det visade sig vara en jäkla massa fågelkvitter som störde min ro, sabla liv överallt. Först efter flera minuter kom jag underfund med att det faktiskt är vår i luften, tro´t om man vill, och att visslandet och drillandet var något positivt. Fick nästan be lite mumlande om ursäkt över tankarna på nygrillad rykande kyckling på en tallrik och skämmas lite...   


En annan skum känsla - kunde köra till jobbet utan snö under hjulen idag, första gången på flera månader! Man kunde t o m gasa upp lite lite grann, slippa krypköra. Fantastiskt!


Första måndagen efter sportlovet; vi pratar trötta barn... Inte mellanfisen så farligt, han skulle stå i cafeterian idag och var vid gott mod, men lillfisen var seg att få igång.


Nu funkar inte termobyxor längre, nu måste det till varma galonisar konstaterade vi. Lovade att införskaffa sådana under dagen, ska ut och botanisera lite på lunchen. Om trenden i affärerna hållt i sig så säljs det väl inga såna nu utan istället bara kortbyxor och linnen, men jag ska åtminstone undersöka saken. Men har man inga termobyxor och jackor att sälja när det är 20 grader kallt och en meter snö lär man väl inte ha regnkläder när hela världen blir en gyttjepöl heller...   


Gårdagens energi verkar hänga med än så länge, om än i lite mindre omfattning. Har sammanstrålat med min gamla chef, numera kund, och sytt ihop ett system för att sköta bokföring och redovisning i hans nya företag. Alltid roligt att påbörja nya projekt. Eller alltid och alltid - det är roligare i mars än i mitten av januari, men i alla fall.


Nu ska jag göra mig av med lite av min energi på mina pappershögar!   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards