Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Ladies and gentlemen - låt mig presentera...

Av Sajberlena - 3 mars 2010 22:31

...vårt nya rum!


 


Nu hälsas ni välkomna, släkt och vänner, att övernatta i vårt fiiiiina gästrum. Dock får ni räkna med att dela rum med   

heeela värdfamiljen anno 1997 stirrande ner på er från en vägg... Beklagar, men gilla läget!


Att hänga tavlor är ingen konst för de flesta, men för mig är det uppenbarligen en näst intill omöjlig uppgift. Vi har numera fyra hål i våra nya väggar, trots både tumstock och tapetmönster att följa, vilket borde gjort det lätt...


Jag mätte som värsta proffset med spik i mungipan och ropade till maken; "Hälften av 1,12 är väl... hm... 56 cm va?" Han suckade och svarade att "jaaa..." Jag nickade förnöjt (ha, visste väl att det var 56)  och bank-bank-bankade in spiken - på 65 cm. Hängde upp tavlan och kunde inte fatta varför det såg så snett ut.


Ut med spiken, nya bankbankbank och upp med tavelskrället igen. "Öh, det blev väl lite lågt va...?" sa maken väldigt, VÄLDIGT försiktigt. Slängde ner tavelhelv... igen och BANKBANKBANKade i spiken igen och nu, nu blev det faktiskt bra!


Sen samma procedur igen fast på andra väggen, bank bank, inget bra, banka om, nytt hål...


När jag var klar kom jag på att jag ville nog ha en annan tavla där men maken höll i mig, tog försiktigt ifrån mig hammaren och ansåg att jag nog borde nöjdförklara mig nu. Okej okej, det får va som det är.


Sen var det gardinerna. Jag rotade och letade och bökade men hittade inte en enda gardin som passade in i rummet. Om jag kunde begripa var alla våra fruktansvärt skitfula gardiner kommer ifrån! Jag hittade trasor som jag inte ens skulle använda som fönsterputstrasor och det värsta är att nån gång i livet har jag nog gillat dem. Minns ni de där puffgardinerna alla hade på åttiotalet? Man hängde upp dem och fyllde dem med silkespapper - hemska saker kan jag tycka när jag ser dem i en ihopskrynklad liten hög i nåt skåp numera. Rosa, lila, gröna. Men har jag slängt dem? Nä. Braåha...


Allt var väldigt puffigt och fluffigt på åttiotalet när jag tänker efter, kläderna, frisyrerna... Nåja, det var en parentes. Tillbaks till vårt nya rum.


Hittade några gamla spetssaker, hemska saker det också, men de får hänga till imorron. Men jag är lite nervös för att behöva tala om för maken att vi ska ta ner och byta de som hänger där nu, han var med och försökte arrangera upphängningen och egentligen är det väl ett under att vi fortfarande är gifta. Specialupphängningar av specialgardiner på specialstänger kan få det mest stabila äktenskap att krascha.


Nåväl - jag funderar på att sova i vårt nya rum inatt, bortsett från gardinerna tror jag faktiskt att jag gillar det!   






     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards