Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av Sajberlena - 2 oktober 2010 11:21

...har vi gott om. Framför allt i vårt designade jävla badrumsskåp som inhandlades för mer pengar än mina bilar i en utställningshall för fem år sedan. Meningen var att vi skulle ha det i vårt nya badrum, ni vet det där som aldrig blir gjort. Flådig pryl, med handfat, speglar, lysen och kran.


  


Förvisso har inredningen hela tiden varit i vårt badrum, dock förpackat och intejpat i svarta sopsäckar och undangömda i ett hörn bakom ett duschdraperi, men ändå!


Sedan dess har runnit mycket vatten (ahahahaaaaa) även under broar här och där och vi har konstaterat att den här inredningen är ju inte alls vad vi ska ha i ett badrum - om vi nu får något nångång - alltså var det ett idiotköp från början till slut.


Men samtidigt kände vi väl att det var lite synd att det inte kom till användning ändå... Vi kläckte den braiga idén att montera upp eländet i vårt "reservbadrum" som aldrig används, så kunde vi ju börja använda det istället! Braaaaa täääänkt!!


Maken skruvade, svor, svettades, skruvade igen, hade fel kopplingar, köpte nya kopplingar men fel ändå, tätade, svor igen, joxade lite till och plötsligt en dag såg han ut som en lycklig man! "Kom och se" sa han, "skynda dig!"


Allt satt på plats och han sken som en sol. Faaaaast... Sidospeglarna satt upp och ner. Jag vägde mina ord på guldvåg och sa som i förbifarten att "men vi får väl vända de där så är det perfekt sen!" Nu visade det sig att för att vända de där fick man montera ner hela skiten för det var sladdar och lampor och... Jaja, jag ska bespara er det.


     


Det fixade sig, och nu återstod bara för mig att gå in och röja upp och dona till det så hade vi ett badrum som kunde användas! Nu fick jag lite annat för mig så det gick nån vecka eller två (nej, jag spelade inte FB-spel. Inte bara i alla fall) innan jag idag skulle in och göra iordning.


Kan i förbifarten nämna att vår vattenpump har haft den fula ovanan att med jämna mellanrum sätta igång sig helt utan anledning sista tiden. Det brukar vara nåt litet gruskorn eller så som sätter sig i backventilerna och man får banka lite med en gummiklubba. Jag har bankat. Utan effekt. Jag har bankat med en slägga. Utan effekt.


Nu har jag hittat felet!! Bra va!  


Hela badrumsskåpet var fullt av vatten som snygg läckt ut från kopplingarna under handfatet!! Visserligen har större delen av vattnet lämnat skåpet och runnit ut på golvet, så vi har både badrum och inomhuspool!


Nu kan jag bara konstatera och vänligen informera om följande;


Designad, svindyr badrumsinredning är inte ett jävla dugg bättre än billig, odesignad badrumsinredning. De ogillar att dränkas i vatten de också, och blir precis lika fula som andra. Tro mig, jag vet.


    


Nu ska jag bara klura ut varför man gör badrumsinredning som inte tål att dränkas i vatten ett par veckor...







Ovido - Quiz & Flashcards