Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Sajberlena - 19 oktober 2010 10:56

Jahapp! Nu har vi varit hos AB Svensk Bilprovning, min Spykersaab och jag.


Tänkte tagit med mig ett kuvert med pengar - bara som tack för jag fick komma då - men nån pratade om mutor och bestickning yadayada så jag hoppade det. Fast jag hade ju kunnat ta med en låda choklad, då behövs inga bestick.


Nu, såhär i efterhand, konstaterar jag att det var nog lite synd att jag inte gjorde det. För de såg som lite trötta ut, killarna som klämde och skakade på min lella bil, och hade kanske behövt lite choklad.


Att besiktiga bilen är lite som att gå till tandläkaren ni vet, tandläkaren petar och grejar och mumlar massa grekiska (möjligen latin) kombinationer till nån tandsköterska och man ligger där i stolen och funderar på om det ens var nån mening att gå dit. Man borde kanske passerat tandkyrkogården och grävt ner sitt garnityr med en gång istället.   


Så känns det att besikiga bilen. Personalen pratar bildelsord med varandra och knappar på en svart dosa, och man vet inte om man ens har nån bil kvar att köra därifrån med. De hissar upp bilen och skakar på den och jag är nästan säker - det som inte var kass när man kom är kass när man åker därifrån.


Ett tag tyckte jag lite synd om killen som stod under bilen för det droppade regnvatten i huvudet på honom hela tiden.


I alla fall slutade det med en gedigen lista som överlämnades av en trött men vänlig herre med en beklagande huvudskakning och en klapp på axeln. "Du har en månad på dig" sa han tröstande och jag snöt mig och gick. Vid närmare eftertanke var det inte ett dugg synd om honom som fick skitigt regnvatten i huvudet...   


Nu överlämnar jag med varm hand Spykersaaben till Mekonomenverkstaden. Tillsammans med min plånbok och barnens alla planerade julklappar... Sorry barnen, i år blir det bara en påse nötter. Men de är ju sin mors söner, mina arvingar, de kommer förstå. Värre är det med maken... 


Maken vill att jag skaffar annan bil. Jag vill inte ha nån annan bil! Aldrig ger jag upp min Spykersaab, vi är som ett!


Jag kommer slåss till sista bensindroppen i min kamp för Spykersaabens bevarande!


Naturligtvis förutsätter jag att ni alla stöder mig i min kamp?!   

Ovido - Quiz & Flashcards