Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av Sajberlena - 31 oktober 2010 20:46

Jag vet inte om jag råkat nämna det nångång, sådär i förbifarten, men jag är lite trött på att vi aldrig kommer till läge "renovera badrum". Att vi inte hamnar i den startgropen beror på att det är en miljooooon rör och väggar och grejer som måste till för att få det som det ska vara och det finns två miljooooner grejer som är mer akuta. Dessutom vill ju ingen VVS-nisse komma och ens byta grej på vattengrejen, så ni kan ju tänka er hur en badrumsrenovering skulle gå...


Men i alla fall.


Lite trist är det i alla fall att behöva ha en toalett som ser ut såhär:



Utrivna badkar lämnar fula spår...


   


Vägg efter utrivet skåp... Deprimerande, klart deprimerande...  



Vi har haft ett draper i uppsatt för den här trista miljön en längre tid men nu orkade jag plötsligt inte se draperiet heller.


Jag vaknade helt enkelt och tänkte att "nä, nu vill jag inte ha det sådär längre" och sen satte  jag fart. 


Nu har jag inte den bästa toaletten, den är egentligen inte ens bättre men faktum är att - den är mer okej!


Det stora hålet efter badkaret blev nu såhär;


  


Å hörnet, där skåpet har stått en gång, ser nu ut såhär;


  




Tja, det är väl så nära man kan komma att förvandla ett badrum i vilket man vill kräkas till ett badrum där man bara mål lite lätt illa...



Är inte helt nöjd. Ska fila lite till med "dölja äckliga väggar efter gammalt badkars-draperiet", kanske ska jag hänga det helt rakt istället. Får se.


Men nu vet ni vad jag har joxat med hela helgen i alla fall. Och en tur till Ikea fick det bli också, stackars mig... ;)


     

Ovido - Quiz & Flashcards