Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Sajberlena - 25 oktober 2010 23:11

Men alltså, hörrni!


Har suttit och ögnat igenom lite gamla inlägg här nu och kom igen - varför är det ingen som talar om att min blogg blivit den mest deprimerande läsning som går att hitta på hela nätet???


Jösses...


Idag hörde jag en intervju med Anneli Pompe, hon som numera har världrekordet i fridykning och dök 126 meter rätt ner i Röda Havet med en mun luft och en tyngd i ena handen. Sen simmade hon upp igen och var världmästare.   


Tycker det lät kul - funderar på att prova det. Tror ni man kan öva i en skogsgöl?

Av Sajberlena - 25 oktober 2010 19:08

Vi fick studsa upp mitt i natten, måndag till äran, för någons bil skulle lämnas på verkstad. Även Spykersaabar kan bli sjuka, åtminstone påstår ju besiktningsgubbarna det.


Men för att få ihop en sådan lämning krävs planering och organisation. Vi lyckades fakiskt ganska bra genom att:


Åka i två bilar till tätorten, lämna min bil på verkstaden, samåka i makens bil till jobbet, köra till hans jobb först, jag tog över bilen och åkte till mitt jobb, jobbade som en gnu, åkte tillbaka till makens jobb, samåka tillbaka till tätorten, maken stannade kvar för att rodda mellansonens innebandyträning och medverka vid en domarutbildning, jag dumpades vid min bil och körde för att hämta lillfis hos kompis, stannade vid affären för att eventuellt tigga till mig några plastburkar, brassade hem för att - förhoppningsvis - möta upp en VVS-are som ska fixa med pannan/tryckärl/hydrofor/obefintligt vattentryck.

Allt gick jättebra, bortsett från att VVS-aren inte var här. Men han SA faktiskt att han kommer måndag eller tisdag så jag ska inte tjura än.


Bra gjort va!


Fast detta var egentligen bara övning, bilen är inte lagad än. De har bara haft den inne för bedömning och prissättning. Jag tror det blir ganska maffigt, det var så mycket så han hade inte ens hunnit räkna på det när vi ringde och kollade... "Jag ringer imorrn" sa han, verkstadskillen. "Men det är lite mer än de såg på besiktningen" la han till i en begklagande ton. Hugaligen...   


När vi är klara med det här med pannan, Spykersaaben, Audin, elementen, tryckkärlet, mellansonens hälsa, hydroforen, vinterdäcken, mötena, födelsedagarna och när allt annat som vi håller på med lugnar ner sig (innebandyn, politiken, tidningen, Lifet, skolan) DÅ NI!!!


Då ska vi nog åka till stan och ta en fika. Bara maken och jag!   


Ovido - Quiz & Flashcards