Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Sajberlena - 17 oktober 2010 16:06

Nu vet jag inte riktigt vad som hänt här, men nåt skumt är det...


Bilprovningen skickade mig ett brev och påstod att min bil behövde besiktigas!? En Spykersaab? Besiktigas? Nåja, det är väl bara att gilla läget tänkte jag.


I brevet var föreslaget en tid i Kalmar. Eftersom jag har min dagliga utkomst från en helt annan stad bekymrade jag mig inte om det utan tänkte att "jag bokar en egen tid på närmare håll".


Det är ett tag sedan, och det har varit lite mycket sista tiden. Sådär mycket att jag inte riktigt känner att jag har koll på egentligen nånting just nu. Allra minst bilbesiktningar och såna petitesser.


Men idag grejade jag lite bland massa papper och där låg plötsligt besiktningsbrevet igen! Aha, kanske bäst att kolla läget?


Gick in på nätet för att boka en tid. Möttes av det fullkomligt chockerande beskedet att jag a) har körförbud på bilen från 1 november och b) inga lediga tider för besiktning finns förrän tidigast 3 november. Om jag inte vill köra till Västervik alltså, en nätt sträcka om ca 20-25 mil eller nåt sånt.


Nu står jag uppställd på väntelista. Första lediga tid kommer meddelas mig på mobilen, mailen, genom brandlarm och förmodligen kommer även poliseskort erbjudas. Hör ni konstiga sirener ljuda inom närmaste två veckorna så ta det lugnt alltså. Det är bara jag som ska besiktiga min bil.


Det är panik. Fullkomlig panik...

Ovido - Quiz & Flashcards