Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Sajberlena - 12 oktober 2010 21:26

Ytterligare en hektisk dag har passerat och aldrig kommer den igen.


Förkyld lillfis, vabbande make och själv har jag grottat ner mig i semesterlöneskulder och lite annat smått och gott.


På vägen hem inhandlade jag en ny kaffebryggare eftersom den gamla valde att dö utan förvarning och vi under en period använt oss av en 100 år gammal campingbryggare. Den gör kaffe som också smakar 100 år och camping. Så kan vi ju inte ha det, sa jag och sträckte fram en tom hand till maken. Vips fylldes handen med kaffebryggarpengar som jag alltså nu lämnat i Ge-Pe-affären.


Nu häckar jag i soffan och mumlar då och då tröstande ord till maken som hävdar att han "håller på att bli" förkyld. Han är inte ens där än och ändå låter han som om det är skarpt läge att ringa 112. Detta bådar inte gott... Men jag matade honom precis med en chokladkaka som han lagom lidande har lyckats peta i sig samtidigt som han kollar på nåt på TV. Vet inte vad det är men det verkar vara någon form av tävling i att kasta sig på gräsmattor med snyggaste stilen. Nån boll är visst inblandad också och jag misstänker att maken hejar på laget som inte har oranga tröjor för han låter inte så glad.


Fick skrapa rutorna på bilen imorse vilket osökt fick mig att börja fundera över julen som är i antågande. Det börjar väl bli dags att planera den antar jag...


Hämtade upp mellansonen från konfirmationsläsningen och han ägnade hemfärden åt att tydligt deklarera att han "aldrig i livet tänkte fullgöra sina ålagda sysslor att gå runt med kollekthoven på juldagen klockan 7". Som den ansvarsfulla moder jag nu är och för att göra en lång historia kort så slutade det hela med att det ska han nog visst göra det! Därtill tror jag han lärde sig ett och annat om "ansvar", "åtaganden" och "gilla läget". Man hinner med mycket uppfostran på 20 minuter.


Örk, jag åt också en chokladkaka och nu har jag både ångest, ännu mer övervikt och imorgon ska jag börja ett nytt liv. Eller på torsdag möjligen, får se vad det är för väder imorron...


Jag behöver en ny diskmaskin, har jag sagt det?



Ovido - Quiz & Flashcards