Alla inlägg den 29 oktober 2010

Av Sajberlena - 29 oktober 2010 00:15

Hämma! Efter en nätt arbetsdag om ca 14 timmar susade vi hem, Spykersaaben och jag i becksvarta natten och var ganska nöjda med oss själva.


Åtminstone jag.


Dammbevuxna pappershögar är numera snyggt insorterade i bokstavsordning i arkivkartonger, skrivbordsskivan åter synlig och jag har verk-lig-en slagit på stort; jag både dammsög och dammade mitt lilla kontor! Jappjapp, det är sant!


Nu är jag nästan ifatt med det mesta på jobbet faktiskt... En ganska ovanlig men skön känsla, så ovanlig att man minns den länge.   


Väl hemma så åt jag middag (ja vaddå, vem säger att man inte kan äta potatis och kalops klockan kvart i tolv på natten??) och sorterade kommande aktiviteter, skrev in dem i almanackan och försökte hitta struktur på hemmafronten. Inte helt lätt men jag tycker jag lyckades ganska bra ändå!


Nu håller vi bara tummarna för att ingenting oförutsett inträffar såsom sjuka barn, trasig bil eller nedbrunnet hus så kanske jag t o m hinner få lite framförhållning i tillvaron också. Så pass mycket att jag åtminstone vet vad det är för dag när jag vaknar, har haft dålig koll på det sista tiden... Missade nåt läkarbesök förra veckan upptäckte jag idag, bokade in en tid hos frissan samtidigt som jag hade bokat annat (notering till morgondagens to do lista; boka av frissan), och lade in om ledighet på en dag nästa vecka som jag inte behöver vara ledig på.


Nu ska jag sova och jag tänker inte sluta med det förrän jag vaknar!


Nån som sett min VVS-nisse förresten? Nähä. Nä, inte jag heller...    

Ovido - Quiz & Flashcards