Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Sajberlena - 10 oktober 2010 08:49

Nu har jag fått ett "nästanbadrum", ett badrum med fungerande dusch fast bara på låssas!   


Det är okej, jag kan ta det.


Av två alternativ i detta totalrenoveringsobjekt är det nog det näst bästa, och faktum är att efter lite fix och don så känns det överlevnadsbart. Lite glad för det faktiskt! Den gamla duschen har ju funkat den med, men den är pytteliten, mörk, äcklig och varenda gång man duschar kastar sig duschdraperiet över en och klistrar sig fast runt benen på en. *ryyyyys*


Förresten, vad är det med duschdraperier som alltid överfaller en när man duschar? De sträcker sig efter en och omsluter en, kalla och äckliga och det spelar ingen roll hur man gör - de får alltid tag på en! En gång, för länge sedan, hörde jag att man skulle forska om det där men jag har inte hört något resultat.


För att återgå till verkligheten - vi har nu också två fungerande toaletter vilket förkortar kötiderna på mornarna avsevärt. Guld!


Tanken är sedan att installera en sån där dusch med ånga och massage ni vet, men först måste tvättstugan byggas om och gamla duschen rivas och yadayadayada.


Gårdagskvällen slutade som förrgårskvällen, film på TV och en mamma sovandes i soffan. Min kära family börjar bli lite less på mig nu, jag känner det även om de inte vill säga något högt. Förutom storsonen då, som översvallande hjärtligt tackade mig för sällskapet igår morse. Jag kunne skönja en viss ironi i hans utläggning men låssades inte om den utan genmälde ett "men DET var så lite, älskade barn, hade jag varit vaken hade nöjet varit helt på min sida!"


Vet inte vad det är de inte förstår när jag säger "jag kan inte titta på TV för jag bara somnar" men nånting är det. De tror jag skojar!


Jag hann i alla fall äta både kladdtårta och negerbollar innan jag sakta sjönk in i det ljuvliga tillståndet av mjuk, skön sömn med min snarkande hund bredvid. Det var ju en himla tur, tänk om jag missat det också!   


Idag är det innebandypremiär för mellansonen, maken har gjort funktionärsschema och jag ska stå i kiosken. Sen ska jag slänga mig i bilen, skjutsa storson till tåget för hemfärd till Malmoe, åka hem, laga middag och - förmodligen - lägga mig på soffan och somna. Eller skura golv i köket, har inte bestämt mig än. Då håller jag mig åtminstone vaken!


Erkänn att ni är vansinnigt avundsjuka på mitt spännande liv, eller hur?   


Btw hade det suttit fint med en ny diskmaskin.

Ovido - Quiz & Flashcards