Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av Sajberlena - 27 oktober 2010 09:07

En VVS-nisse skulle komma till oss på "måndag eller tisdag".


Kom det någon?


Nä.


Och precis som alla andra i behov av hantverkare som aldrig dyker upp suckar jag och konstaterar att "så jä´la tyyyyypist asså".


Faktum är att redan när tidsangivelsen gavs kände jag att hm, den som lever får se...


Eftersom jag jobbar i hantverkarbranschen ser jag saken lite från andra sidan. Visst är jag helt med på att saker händer, folk blir sjuka, ett jobb innan tar längre tid än planerat och yadayada. Större byggprojekt är inte alltid enkelt när många entreprenörer är inblandade och en måste vara färdig innan nästa kan göra sitt. Grejen är att det fattar ALLA - bara de får VETA att det blir försenat, framflyttat eller omändrat. Att vänta på en elektriker, murare eller snickare som aldrig kommer är så    frustrerande så man blir galen! "Ring kunden och tala om" säger jag till min chef och faktum är att han är ganska bra på det. Oftast.


Samma sak om vi blir ombedda att räkna på jobb, får en förfrågan eller märker att jobbet drar iväg till större projekt än vad som förutsagts. Istället för att bara låta bli att höra av sig - tala om att "vi kan inte ta det här jobbet just nu, men tack ändå".


Hur svårt kan det vara?


Nu börjar det sippra ut vatten under pannan hemma hos oss.


Var fan är rörnissen???

Ovido - Quiz & Flashcards