Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Måndag, blommor och Lutzen 1632

Av Sajberlena - 29 mars 2010 11:12

Aaaahhh, måndag morgon! Hääärligt - tillbaka på jobbet, pappershögar, mail och fakturor - baggis efter en helg som denna!   


Hela rabatterna är fulla med gröna pinnar som avser utveckla sig till krokusar (tror jag, jag har ingen aning om vad jag har pulat ner i myllan...), snödropparna (blomman alltså, tror jag, den är liten, vit och har gröna stjälkar och grannen sa att det var det) frodas i gräsmattan och snön lyser med sin frånvaro. Maken tvättade bilarna igår och det är nu dags att byta om till sommardäck - bara en sån sak!


Liten son skickades till skolan i fodrad regnjacka istället för täckjacka, nu hoppas vi bara att han inte förfryser sig. Är det vår så är det, frys och njut och tig sen!


Egentligen har jag inte tid att jobba, jag måste slipa klart mitt brandtal för min valkampanjsidé, men jag kanske kan ägna lite av min arbetstid att fundera på upplägget... Får kolla med chefen om det är ok. Eller inte. För, som man säger; det är enklare att be om ursäkt än be om lov!


Annars inget nytt under solen, mer än tunga grå moln då, men jag konstaterar att vi går en ganska spännande period till mötes. Både inom politiken, jobbet och familjen.


Snart är det påsk med tillhörande innebandyturnering. Jag ska inte vara med och spela, men vi har ett gediget lag i Big Team Skruvemåla i år. Make, son, kompis, broder, broders barn, broders barns kompis *vågen*. Känner att vi har vårvindarna på vår sida!   


Har under en tid nu fördjupat mig i Bo Ericssons "Lutzen 1632". Detta historiska slag berättas här ur lite andra vinklingar, vilket gör den egentligen redan uttjatade historien väl så intressant igen. Författaren ger lite input om det här med beslutskonsekvenser, ett ämne som intresserar mig gränslöst! Om man nu kan kalla det för "ämne"...? Men i alla fall!


Herman Lindqvist, som nästan fick mig att bli kär i både Axel von Fersen och Napoleon, är ju fullkomligt suverän. Men nog är det lite lärorikt med analyser av historiens viktiga beslut också, inte bara att få allt återberättat...


Nähä, pappershögarna va de ja!   



 
 
Ingen bild

Annakarinsol

29 mars 2010 16:08

Aaaah....historia! Intressant...
Läste idag att för att förstå sitt vara måste man sätta sin historia i ett framtidsperspektiv...
Lycka till med kampanjen, Lena!
En röst är redan fixad!:)

 
Ingen bild

Lena herself and no other

29 mars 2010 17:25

Historia - stor passion! Inte minst med tanke på att det du säger är så fullkomligt rätt!
Tack för lyckönskningarna och röstbidrag (ritar ett streck på whiteboarden)! Då är det bara resten kvar... ;)

 
Ingen bild

Eva

29 mars 2010 23:15

Kommer garanterat att ta del av er valkampanj. Om ni lyckas ge tillräckligt bra argument för att trollbinda mig om utveckling (och inte tillbakagång) av HELA vår kommun så har ni garanterat en röst. Har aldrig tidigare röstat med C men kan ni leva upp till era visioner och därigenom se den lilla människans stora betydelse

 
Ingen bild

Lena herself and no other

30 mars 2010 00:05

Nu blev jag varm i hela kroppen - det är inte bara jag som anser att HELA kommunens välbefinnande skall ges förutsättningarna att utvecklas! Jag hoppas vi skall kunna vinna ditt förtroende - inte bara genom en bra kampanj, utan genom ett seriöst, genomarbetat kommunpolitiskt tänk som bidrar till en kommun med självförtroende hos våra innevånare. Det tror jag är en förutsättning för utveckling. Nöjda kommuninnevånare är den viktigaste resurs vi kan få - den resursen måste vi vara rädda om. Du är varmt välkommen in på vår hemsida, www.torsas.centerpartiet.net och följa arbetet med våra visioner. Ingen blir gladare än jag om jag får hälsa dig välkommen den 19 september! /Lena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards